Според податоците на швајцарската веб-страница AQAir, која собира податоци за загаденоста на воздухот од повеќе од десет илјади мерни станици ширум светот, најзагаден град во утринските часови бил индискиот Њу Делхи со индекс на загаденост 287, додека Сараево е означен со индекс 270.

Главните градови на Индија и Босна и Херцеговина, заедно со Дака во Бангладеш, носеа „многу нездрави“ воздушни етикети.

Во Сараево, концентрацијата на ситни честички прашина означени со ПМ 2,5 беше означена како „опасна“ бидејќи беше 44 пати повисока од вредностите што ги толерираа стандардите на Светската здравствена организација (СЗО).

Причините за нездравиот квалитет на воздухот во Сараево се секогаш исти. Во период на стабилни временски услови без ветер, во зимски услови над градот поради температурна инверзија, се создава „покривка“ од магла која ја спречува циркулацијата на воздухот и исфрлањето на штетните материи.

Во исто време, честички од прашина и штетни гасови произведени од голем број стари автомобили, како и илјадници огништа во станбените згради каде се користат цврсти горива за греење, се задржани во сараевскиот басен.

Според достапните податоци, во Сараево се регистрирани околу 160.000 автомобили, од кои 70 отсто се постари од 15 години или се на дизел.

Анализата што претходно ја објавила Светска банка (СБ) содржи информации според кои загадувањето на воздухот во Босна и Херцеговина директно предизвикува 3.300 смртни случаи секоја година.