На парламентарните избори се основале онлајн портали за да искористат државни пари, иако немале никаква врска со медиумите

January 27, 2025
2 mins read

Во онлајн просторот се формирале многу организации кои немале врска со медиумите, а кои искористиле пари од државата, кои потоа биле злоупотребени, рече е експертот за финансирање на избори Сем Пауер, на денешниот брифинг во рамки на проектот „Пари, медиуми и избори во Северна Македонија“ во организација на Метаморфозис Фондација и Меѓународната фондација за изборни системи (ИФЕС). 

„Кога разговаравме со заинтересираните страни, тие рекоа дека многу веројатно државните средства се злоупотребуваат од политички претприемачи. Што прават тие? Ќе отворат портал на интернет, ќе земат пари од државата и потоа нема никакво учество во политичкиот систем“, рече Пауер.

Пауер посочи дека во веќе подготвениот извештај се препорачува затегнување на правилата за распределувањето на јавните финансии за време на изборните кампањи.

„Првата препорака се однесува на критериумите за доделување средства да бидат во согласност со европската норма, да зависат од бројот на гласови и усвоени во Собранието. Втората препорака е методологијата како се доделуваат средствата да биде транспарентна и да формира тело кое ќе биде надлежно да го следи доделувањето на средствата. Трета препорака се однесува на тоа да им се овозможи на помалите партии поголем простор за да можат повеќе да се презентираат пред гласачите. Друг дел од нашиот проект е да се разгледаат начините на кои јавните пари може да се искористат во рамки на родовата и социјалната инклузија на поефективен начин. Се повеќе земји, вклучително и во Западен Балкан, ги користат јавните средства за да ја подобрат родова застапеност во политичките партии и медиумите, рече Пауер.

Пауер потенцира дека поради говор на омраза во текот на изборните кампањи неопходни се измени на Изборниот закон за да се спречи говорот на омраза.  

„Имавме еден тим кој конкретно работеше на истражување посветено на говорот на омраза и социјална инклузија и тие препорачаа измени во Изборниот законик со цел да се забрани секој говор на омраза на тие портали што се финансирани со јавни средства, но и пошироко во онлајн рекламирањето и кампањите“, рече Пауер.

Според наодите од спроведениот мониторинг кај онлајн медиумите, 150 од онлајн порталите или околу 60 проценти публикувале платено политичко рекламирање. Во однос на онлајн рекламирањето за време на парламентарните избори, бројките покажуваат дека се потрошени 811 илјади евра јавни пари.  

Од податоците од Мониторингот на покривањето на парламентарните избори во 2024 година на информативните интернет портали во Македонија спроведено од Фондацијата Метаморфозис се посочува дека политичките партии ги користат јавните субвенции наменети за рекламирање во кампања за да ги прераспределат на медиуми со позитивна уредувачка политика за нивните кампањи, првенствено според обемот на покриеност и тонот на известување.

„Поради тоа, информативните интернет портали (ИИП) проактивно се мотивирани попозитивно да известуваат за да воспостават поблиски релации со учесниците во изборите. Медиумите кои известуваат позитивно за кампањата и кандидатите генерално се вклучени во листата на приматели на средства од конкретните партии. ИИП со критичка уредувачка политика кон одредени партии или коалиции, беа видливо отсутни од партиските листи за ИИП кои објавуваат политичко рекламирање. Изборот на медиуми за рекламните банери во голема мера беше предодреден од политичкото расудување, отколку од логиката за политички маркетинг за да се зголеми онлајн видливоста на учесниците во изборите и да се допре до поголем број на потенцијални гласачи. Исто така, очигледно е дека помеѓу ИИП кои имале рекламен простор нарачан само од една од двете партии, најбројни се оние ИИП во кои ВМРО-ДПМНЕ нарачале рекламни банери. Слична е состојбата и во однос на споредбата меѓу двете водечки коалиции во албанскиот политички блок – ДУИ и ВЛЕН/ВРЕДИ, каде што се очигледни истите практики да се купи рекламен простор на ИИП првенствено или исклучиво од едната или другата коалиција“, се посочува во мониторингот.

Како што се потенцира во анализата на Метаморфозис, јазичната бариера е значително отсликана во прикажувањето на рекламните банери, бидејќи повеќето партии се фокусирале да допрат до гласачите на нивниот мајчин јазик, македонски или албански. ВМРО-ДПМНЕ и СДСМ објавиле најголем број рекламни банери во медиумите на македонски јазик и само во пет медиуми на албански јазик (ВМРО ДПМНЕ во 5, а СДСМ во 2), додека партиите од албанскиот блок, ДУИ и Влен објавиле рекламни банери во еден (1) медиум на македонски јазик.

ИЗВОР: racin.mk

MARKETING

MARKETING

Претходно

Во Србија денеска 24 часовен штрајк на учениците и студентите

Следно

Именување на улиците во Тетово – реагира Филипче, Касами бара процесот да не се политизира

Latest from Blog

Поранешниот претседател на Воениот синдикат на Србија утрово е приведен, бил дел од групата што планирала насилна смена на уставен поредок

Поранешниот претседател на Воениот синдикат на Србија, Новица Антиќ, чија куќа беше претресена синоќа, утрово е приведен, изјави неговиот адвокат за белградски медиуми. Според нив, Антиќ почнал штрајк со глад. Претресот на

„Њујорк Тајмс“: Еднонеделното отсуство од јавноста на врховниот лидер предизвика тревога во Иран

Иранскиот врховен лидер, ајатолахот Али Хамнеи, не е виден јавно ниту зборувал речиси една недела, што ги изненади и вознемири сите: од политичките инсајдери до јавноста, објави „Њујорк тајмс“. Додека Иранците гледаа

Сончево и многу топло, до 41 степен

Времето денеска ќе биде сончево и многу топло со мала до умерена локална облачност. Ќе дува слаб до умерен ветер од северен правец. Попладне ќе има услови за појава на изолирана нестабилност.

Ѕвездена ноќ над „Замокот на македонските војници“ во античкиот град Блаундос, Турција

УШАК (AA) – Фотографија направена со долга експозиција го прикажува небото исполнето со ѕвезди над античкиот град Блаундос во местото Улубеј во турската област Ушак, известува Анадолу. Sвезденото небо и „Замокот на
Go toTop