Треба да се провери дали балансерот, како алатка при вработувањата треба да се укине или да се најде можност да се спречи злоупотребата, затоа што етничката припадност е основен податок при вработување. Дали балансерот ја исполнува целта и дали по негова примена по 20 години веќе е надминат и треба да се укине. Токму затоа, како што соопштуваат од Државната комисија за спречување на корупцијата, ќе поднесе иницијатива до Уставниот суд да ги преиспита законите во кои е содржана алатката балансер.
Во однос на балансерот, според ДКСК, иако имало позитивен резултат во етнички вработувања, во изминатите години станал евидентен порастот на бројот на вработени без реални потреби и без просторни услови во институциите, а практиката покажала дека кандидатите за да се вработат ја наведуваат етничката припадност што се бара во конкурсот.
„Ваквата примена на оваа алатка, каде што етничката припадност е основен податок за распределба на работно место, се коси со мерит-системот, ја нема вредноста за која била наменета и се злоупотребува доведувајќи до ризици од трговија со влијанија, коруптивно однесување и создавање политички клиенти на партиите“, велат од ДКСК.
Извор: alsat.mk