МОН: Децата ни се најважни, инклузијата ја приближуваме до нивните потреби

December 3, 2024
1 min read

Министерството за образование и наука посветено работи за децата со посебни образовни потреби да добијат квалитетно образование согласно потребите и можностите, да го достигнат својот целосен потенцијал и да израснат во граѓани вклучени и ангажирани во општеството. Денес, на Меѓународниот ден на лицата со попреченост, велиме ДА за функционална инклузија, НЕ за систем од кој родителите се незадоволни, а наставниците имаат големи забелешки.

Изминатите неколку месеци во интензивни контакти со сите засегнати страни беше јасно предочено дека концептот на тотална инклузија функционира само на хартија, а во пракса не се спроведува и затоа нема очекувани ефекти. Повеќето родители на деца со попреченост сметаат дека сегашниот образовен модел само го продлабочува јазот меѓу различните и ги дискриминира нивните деца.

-Затоа правиме промена на моделот на инклузивно образование – секој родител согласно функционалната проценка (по МКФ) и заедно со стручни лица ќе може да одлучи дали неговото дете ќе учи во редовно или посебно училиште со ресурсен центар. Но, без разлика во кое училиште ќе оди, Министерството за образование и наука има за цел да обезбеди приспособена поддршка која одговара на индивидуалните потреби и аспирации на секое дете. Работиме на континуирано зголемување на бројот на образовни асистенти. Оваа училишна година во наставата во основните училишта вклучивме над 1000 стручни лица, најмногу досега. Новиот Закон за средно образование кој ќе биде донесен на почетокот на 2025 година, предвидува образовни асистенти и во средните училишта. Исто така ја продолжуваме поддршката за наставниците преку обуки, за да можат квалитетно да одговорат на барањата на децата со посебни потреби. Во рамки на буџетските можности, ќе ги подобриме уловите во училиштата со ресурсен центар, откако претходно на терен ќе ја утврдиме состојбата во секое училиште посебно. Тоа значи соодветна асистивна технологија и опрема, што ќе им помага и ќе ја зголеми независноста на учениците со посебни образовни потреби, велат од МОН.

Министерството за образование и наука работи истовремено на подобрување и прилагодување на реалните потреби, на сите сегменти на образование.

-Имаме силна поддршка на меѓународните институции од каде ги користиме најдобрите светски практики. Сите чекори ги правиме со целосна вклученост на оние на кои се однесуваат и кои ги бараат промените – учениците, наставниците,  родителите,  универзитетите и стручните здруженија. Децата ни се најважни, сите заедно можеме да изградиме подобра иднина за нив, велат од МОН.

ИЗВОР: kurir.mk

MARKETING

MARKETING

MARKETING

Претходно

Крушево без вода по пад на бандери и кинење на електрични жици

Следно

Италијанскиот министер за надворешни работи предупреди на нова миграциска криза во Сирија

Latest from Blog

Другата недела во вторник, пред пратениците ќе се најде Предлог буџетот за 2025 година

За една недела, во вторник (10. декември) пред пратениците ќе се најде Предлог на закон за извршување на Буџетот на Република Северна Македонија за 2025 година. На дневниот ред на 22 собраниската

Што би значело укинувањето на Вториот столб за осигурениците? Одговара Саздов

Дарко Саздов од МАПАС вечерва во емисијата „Бизнис21“ на ТВ21 објасни што би значело укинувањето на Вториот столб во пензискиот систем. „Дефинитивно ќе направиме поголеми проблеми затоа што веќе имаме големи инвестиции

Мицкоски за две недели повторно на самит во Брисел, ќе продолжел со нови аргументи

По враќањето од Брисел премиерот, Христијан Мицкоски, рече дека новото раководство на Брисел го запознал со владините аргументи за надминување на спорот со Бугарија. Тој најави дека разговорите ќе продолжат и тоа

Ноќна обиколка низ Богота со божиќен воз

Стотици жители на Богота, главниот град на Колумбија, уживаа во возењето со божиќниот воз Савана во рамките на прославата на празничната сезона, јавува Анадолу. Дизел локомотивата со 14 вагони украсени со прекрасни
Go toTop