Инфлацијата не ѝ може ништо на Швајцарија

March 1, 2023
1 min read

Лани Швајцарија имаше инфлација а од 3.5%, за неа рекордна во последните три децении. Стапката е висока за нивни стандарди, но е далеку под двоцифрените стапки наоколу (во еврозоната е 10.6%).

Главен чинител на таквиот имунитет е тоа што зборуваме за една од најбогатите земји на светот, и како држава и како поединци. Има БДП што го надминува оној на САД, Јапонија и Германија, а просечно богатство на човек е 696.604 долари. Тоа значи дека тие граѓани трошат помал процент од своите примања на основни намирници и домување, па оттаму и помалку се засегнати од растот на цените.

Друг клучен фактор е стабилноста на швајцарскиот франк, моќен поради силните покритија во злато, обврзници и финансиски средства и затоа важи за „безбедно пристаниште“ во финансики неммирни времиња.

И увозот- извозот им е балансиран. Увезуваат 302 милијарди долари годишно, главно од комшиските земји-членки на ЕУ (при што силниот франк им годи) а извезуваат 305 милијарди долари годишно.

Дополнително, Швајцарија помалку зависи од увозот на гас и нафта во однос на некои други европски земји, благодарение на хидроелектраните. А имаат 1.500 езера. Швајцарските снабдувачи со енергија се најчесто во јавна сопственост, што значи дека се помалку изложени на екстремните хирови на пазарот, а поподложни на строги ценовни регулативи. 

На крајот од 2022-ра година, цените на енергенсите во Швајцарија пораснаа за 16,2% – под нивоата со кои се соочија нивните главни конкуренти како Германија (25%), Холандија (30%), Обединетото Кралство (52,3%) и Италија (64,7%).

Покрај енергијата, Швајцарија има строга контрола врз цената на добрата и услугите, што ги прави помалку подолжни на флуктуации предизвикани од инфлација. Од основните производи кои се користат за мерење на инфлацијата во еврозоната, вклучувајќи ја и храната, домувањето и транспортот, во Швајцарија на регулирање подлежи речиси една третина, повеќе одошто во која било европска земја. Цената на храната во земјата порасна за годишна стапка од 4% во декември минатата година, споредбено со 11.9% во САД, 16.9% во Обединетото Кралство и 19.8% во Германија. 

Швајцарската национална банка очекува годинава инфлацијата да се спушти 2.4% а догодина на 1,8%.

ИЗВОР: off.net.mk

VERO JUMBO MACEDONIA

EVN MACEDONIA

AUTO SHKOLLA BEKO

MATINA DENTAL CLINIC

Претходно

Мурињо суспендиран два натпревара, а треба да плати и парична казна

Следно

Тазе сменетите министри за влакно ја избегнаа одлуката на Уставниот суд со која се укинува апанажата за разрешените функционери

Latest from Blog

ФИФА му прости: Роналдо доби суспензија од еден меч и ќе може да игра уште на стартот на СП!

фото: Cristiano Ronaldo (X) Така е тоа кога си Кристијано Роналдо. Официјално е. Спротивно на првичните очекувања, Кристијано Роналдо доби суспензија од само еден натпревар од ФИФА за исклучувањето против Ирска. Затоа,

Украина ја прифати суштината на мировниот план – Стармер: Постигнат е значаен напредок

Висок украински функционер потврди дека Киев ја поддржува суштината на мировниот договор предложен од Соединетите Американски Држави. Оваа потврда доаѓа по состанокот на американските и украинските претставници одржан минатиот викенд во Женева,

Алиу на 11. турски медицински конгрес: Дигитализацијата не е избор, тоа е вратата низ која секој здравствен систем мора да помине

Министерот за здравство, Азир Алиу, денеска, се обрати на 11. турски медицински конгрес, кој се одржува во Анкара на покана на Министерството за здравство на Република Турција. Во своето обраќање истакна дека

Министерството за спорт на европска сцена: Волонтерството како двигател на општествена промена

Министерството за спорт и Министерството за економија беа активни учесници и соработници на Регионалната ЕУ конференција: „Мостови на искуство: Зајакнување на сениорското волонтирање за одржлив развој низ Балканот“ што се одржа на

Турција најавува построги правила за рекламирање на социјалните мрежи

Турското Министерство за трговија подготвува нова регулатива со која ќе се заостри надзорот врз рекламите што креаторите на содржина ги објавуваат на социјалните мрежи, со воведување построги правила за транспарентност, нови ограничувања
Go toTop