Четвртиот Истанбулски образовен самит, организиран преку интернет од турската фондација Маариф на тема „Образование за еднакво и поправедно општество и одржлива иднина“, продолжува со панели, известува Анадолу.
Говорејќи на панелот на самитот, чиј партнер за глобална комуникација е Агенција Анадолу (AA), министерката за образование и наука, проф. д-р Весна Јаневска, рече дека сакаат да ги оптимизираат потребните алатки преку подобрување на образовната инфраструктура во Република Северна Македонија и додаде:
„Со набавката на нова опрема имаме за цел да го направиме поефективен образовниот процес и да ја подобриме потрошувачката на енергија“.
Посочувајќи на новите случувања во образованието во Северна Македонија, министерката Јаневска истакна:
„Тука секој има право на еднаков пристап и праведно учество во образованието. Разликите во знаењето на учениците од различни региони на Македонија и различни етнички групи се јавуваат во зависност од социјалниот статус на нивните семејства. Веруваме дека можеме да го решиме овој проблем со правилно формирање на училишната област“.
Зборувајќи дека 20% од учениците во земјава живеат во провинциите, Министерката Јаневска истакна:
„Сакаме да обезбедиме и тие да добијат поконкурентно и културно хомогено образование со тоа што ќе ги однесеме во централните училишни центри“.
Наведувајќи дека се залагаат да се спречи дискриминацијата меѓу учениците, министерката Јаневска рече:
„Се разбира, ние не сме сами во нашите активности тука. Добиваме поддршка од многу институции на меѓународно ниво. Добиваме поддршка од Соединетите Американски Држави, од Европската Унија и од Туркије. Во овој момент, би сакале да ѝ се заблагодариме и на ТИКА, бидејќи долги низа години, таа е една од институциите која дава најголема поддршка за образовните институции во Македонија. Едно нешто што нè радува е тоа што земјите што прават пробив во образованието, се стремат да им помогнат и на другите земји да постигнат развој. Во оваа прилика ве повикувам да соработуваме заедно за колективно да го унапредиме образованието преку иновации.
– „Развивањето на карактерот на нашата младина е од големо значење за нас“
Индонезискиот министер за основно и средно образование Абдул Мути рече дека учестуваат на самитот со цел да создадат порамноправно и праведно општество и постигнување одржлива иднина.
Изјавувајќи дека Индонезија со популација од приближно 200 милиони и неговата разновидност, дава сѐ од себе за да им обезбеди на децата да бидат успешни, без оглед на нивниот економски статус и идентитет, Министерот Мути истакна:
„За нас е од големо значење да го развиеме карактерот на нашата младина Силно општество може да биде успешно благодарение на силните поединци. Затоа му придаваме значење на развојот на карактерот, особено од аспект на советувањето. И од аспект на Индонезија, и на глобално ниво, се трудиме да придонесеме за постојано растечкиот и меѓусебно поврзан свет. Овие национални приоритети се камен-темелниците на нашите образовни политики. Ние признаваме дека образованието не е изолиран потфат; Но, за да се постигне оваа цел потребна е соработка и свест за одговорност“.
Мути продолжи со зборовите:
„Верувам дека со споделување на нашите идеи, промовирање на нашите најдобри практики, и меѓусебно поддржувајќи се на овој самит, можеме да постигнеме поправедно, порамноправно глобално општество. Треба да создадеме образовен систем без граници, надминувајќи ги културите и секторите, за да можеме да обезбедиме секое дете, секој млад човек да има алатки за да создаде поедноставна иднина. Како што споменавме на овој самит, целта за создавање подеднакво и пофер општество и визијата за градење иднина за пократко време не е само слоган, туку е исто така тоа е повик за должност. Со прифаќање на оваа должност, мораме да ги преземеме нашите заеднички одговорности и да работиме за иднината на нашите деца.“
– „Ние не само што ги подготвуваме учениците за иднината, туку и ја обликуваме самата иднина“
Министерката за образование на Либерија д-р Џарсо Малеј Џалах изјави дека образованието отсекогаш било елемент кој го развива логичното размислување и овозможува иновации за напредокот на човештвото.
Изразувајќи дека е голема гордост да се биде дел од Самитот за образовние во Истанбул, Џалах рече:
„Самитот изминатите години беше многу важна платформа за споделување и идеи и решенија во областа на образованието. На самитот на кој учествуваат повеќе од 50 земји и голем број лидери, се пружаат големи можности. Овие можности се од големо значење за разбирањето како образованието може да овозможи општествени промени и како можеме да напредуваме кон глобалните цели поставени од Обединетите нации.“, рече тој.
Истакнувајќи дека луѓето, особено во сиромашните региони, треба да се учат на дигитална писменост и да се доведат до точка од којашто можат да ги користат овие алатки и да дадат придонес за светот, Џалах своето обраќање го заврши со зборовите:
„Одржлива иднина не е нешто што може да се постигне само преку образование, но одржливата иднина не е можна без образование. Овој самит е важна можност да се преземат чекори од тој аспект. Мојот повик овде е дека треба да се зголемат инвестициите во образованието, особено за сиромашните или сиромашните региони.
Како што се зголемува значењето што му се дава на образованието во општеството, мора да се воспостави и разбирање дека ‘образованието не завршува само во училиштата’. Важен елемент на ефектите од образованието е неговата моќ да ги промени и поединците и општеството.
Со еднаквост и одржливост на нашиот образовен систем, ние не само што ги подготвуваме учениците за иднината, туку и ја обликуваме самата иднина.
На самитот, кој ќе заврши утре, ќе се одржат панели под наслов „Преиспитување на односите меѓу државата и образованието“, „Насочување на училиштата кон еднаквост: улогата на училишните администратори во обликувањето на правично и инклузивно образование“, „Социјална правда и образование“, „Обликување на утрешниот ден: Како младите можат да постигнат еднаквост и одржливост во образованието“ и „Нова и одржлива училишна култура“.
Извор: Anadolu Agency (AA)