Во недела локални избори во Босна и Херцеговина

October 4, 2024
1 min read

Повеќе од сто партии ќе се борат за корист на гласачите на локалните избори во Босна и Херцеговина в недела, осми од потпишувањето на Дејтонскиот договор.

Сто и десет политички партии ќе се борат за гласови и избор на градоначалници или началници во 142 града и општини, како и 3.200 претставници во градските и општинските совети, како и во собранието на областа Брчко.

Локалните избори по правило се и еден вид тест за популарноста и влијанието на партиите кои ги сочинуваат владејачките коалиции на ентитетско, односно на државно ниво, па за нив постои голем интерес.

На изборите, покрај 110 партии, право на учество добија и 58 коалиции, 76 независни кандидати, 43 независни кандидати на националните малцинства кои настапуваат по посебни квоти и девет листи на независни кандидати.

Нешто повеќе од 26.000 луѓе се натпреваруваат за места во парламентот, додека други 386 ја посочија својата кандидатура за градоначалнички или градоначалнички функции.

Право на глас в недела ќе имаат 3,4 милиони лица запишани во избирачкиот список, иако аналитичарите сметаат дека оваа бројка е нереална со оглед на тоа што се разликува за само 150 илјади од вкупниот број на жители што БиХ го имала според последниот попис спроведен во 2013 година. Оттогаш, многу граѓани ја напуштија земјата поради политичката нестабилност и лошите стандарди. Демографите проценуваат дека во моментов во Босна и Херцеговина живеат не повеќе од 2,9 милиони жители.

Кога ќе дојдат на гласање в недела, дел од гласачите ќе ги поздрават и техничките новитети, бидејќи на ограничен број избирачки места нивниот идентитет ќе се проверува по електронски пат, а гласачките ливчиња ќе се пребројуваат со скенирање и сето тоа со целосен видео надзор. Целта е да се тестираат таквите можности, така што новата технологија ќе биде во целосна употреба на општите избори во 2026 година.

Организацијата на изборите ќе ја чини државата речиси 10 милиони евра, а спроведувањето ќе го следат околу 300 акредитирани странски набљудувачи.

Според анализата на Транспаренси интернешнал, сите политички партии кои учествуваат на изборите потрошиле нешто повеќе од пет милиони евра за кампањата. Најмногу пари во кампањата вложи СНСД на Додик, која вложи нешто повеќе од 850 илјади евра. Следува СДА на Бакир Изетбеговиќ која потрошила 580 илјади евра, а потоа СДП БиХ која за кампањата потрошила 500 илјади евра.

ХДЗ БиХ за ова издвои релативно скромни 329 илјади евра.

Анализата покажа дека партиите најмногу пари вложиле во традиционалните начини на водење на изборната кампања, одржување митинзи на поддржувачи, лепење плакати и рекламирање во медиумите, а за промоција на социјалните мрежи издвоиле и до 15 илјади евра, а вкупно околу 160 илјади евра.

Извор: kurir.mk

MARKETING

MARKETING

MARKETING

Претходно

РК Вардар започна со продажба на билети за првиот европски натпревар

Следно

Подобрување на здравствениот систем за 100 дена Влада

Latest from Blog

СДСМ го одржа 29-тиот и 30-тиот конгрес

Со високите партиски тела на СДСМ ќе раководат млади и амбициозни луѓе, кои досега не биле во тесното партиско раководство, истакна лидерот на партијата Венко Филипче по завршувањето на 30от конгрес на

Стојаноски: Со власта предводена од ВМРО-ДПМНЕ растат платите во образование, здравство, полиција, армијата и администрацијата

На гостувањето на поткастот „ВМРО-ДПМНЕ Зборува“, пратеникот на ВМРО-ДПМНЕ, Бојан Стојаноски го пофали договорот на Владата за покачување на платите во здравството, бидејќи како што вели тој, сега Владата има слух за
Go toTop