Битката со дезинформации е убав бизнис

April 22, 2024
2 mins read

Дезинформациите станаа тема дури во 2016-та година, после победата на Трамп, а дополнително беа актуелизирани за време на пандемијата.

Google Trends покажуваат дека глобалните пребарувања на тој термин четирипати се зголемиле меѓу јуни и декември 2016 година, а до 2022 година дури 30 пати.

Ова создаде пазар за досетливи старт-апи и компании кои се нудат како специјалисти за откривање дезинформации. Денес, постојат стотици организации кои го тврдат ова, обезбедувајќи секакви услуги за „проверка на факти“, меѓу кои се моќни рејтинг агенции како ГДИ и Њузгард.

Овие компании делуваат како невидливо „обезбедување“ во рамките на огромната машинерија на онлајн рекламирањето.

Како тоа функционира? На пример, компанија планира рекламна кампања, има стратегија, има одредено канали за комуникација и рекламирање но листата на посакувани сајтови прво ја дава кај овие како ГДИ и Њузгард да проверат дали тие се „безбедни“ за нивниот бренд. Овие агенции имаат индекси, рејтинг листи и сл, на кои, ако се најдеш, бизнисот сериозно ти е загрозен (за среќа, овдешните факт-чекери сами  себе толку се имаат девалвирано што никој не ги есапи; а и мала земја сме, па се знаеме).

Пред неколку месеци, на црната листата на ГДИ се најде и порталот Unherd (врло поштен и но булшит сајт), како еден од оние кои шират „дезинформации“ и би требало да се бојкотирани. Побарале објаснување па добиле имиња на неколку нивни автори заради кои се нашле на листата. А меѓу нив, една Кетлин Сток, чии колумни се во трка за National Press Award, ама ја дефинирале како автор кој важи за „истакната родово-критична феминистка“ (небаре родовата критика  е забранета и опасна).

Според индексот за дезинформации на ГДИ, огласувачите би требало да одвојат само меѓу 2 и 6% проценти од буџетот за нивната публика. Заради контраст, кај ривалската Њузгард Unherd имаат рејтинг за доверба од 92,5%, што само покажува колку паушални, арбитрерни и субјективни се таквите рејтинзи.

Некои работи стануваат малку појасни ако се види кој тоа го финансира. Во случајот со ГДИ тоа се Сорос, британската влада (преку FCDO) Европската Унија, германското министерство за надворешни работи и едно тело кое се вика Disinfo Cloud, создадено и плаќано од Стејт Департментот.

Накратко, агенции спонзорирани од држава/ држави, цензурираат новинарство.

За да изгледа дека имаат повеќе работа, во меѓувреме ја „еволуираа“ темата со која се бават. На почетокот, дезинформациите беа најнормално дефинирани како „намерно лажни содржини дизајнирани да измамат“. Ама подоцна се зафатија со сè што може да го оценат како „антогонистички наратив“.

Основачката на ГДИ, Клер Мелфорд, во интервју од 2021 година објасни дека оваа проширена дефиниција е „покорисна“, бидејќи им овозможила да одат подалеку од проверката на фактите и да таргетираат сè што е на интернет а што тие сметаат дека е „штетно“ или „разделува“:

„Многу дезинформации не се сведуваат само на тоа дали нешто е точно или лажно. Така се избегнува проверката на фактите. Нешто може да биде фактички точно, но сепак крајно штетно…“

Ете, така им сече паметот. Само треба да пресудат дека вашиот став може да биде штетен и ете ве на нивната црна листа.

За среќа, битката не е предадена и многу медиуми ги тужат, на основа на спречување на слободата на говорот. Компанијата Оракл лани најави дека ја прекинува соработката со ГДИ.

 

ИЗВОР: off.net.mk

MARKETING

MARKETING

Претходно

Изборните неработни денови „главоболка“ за родителите и приватниците

Следно

Интер вечерва против Милан за заверка на титулата, Италијанците не стравуваат од навивачки судири

Latest from Blog

Трипуновски: Заедно со општините работиме на развој на руралниот туризам

Нашето министерство преку програмите коишто ги реализира, директно влијае врз егзистенцијата на земјоделците и жителите во руралните општини. Знаете дека преку програмата за директни плаќања, односно субвенциите влијаеме и им помагаме на

Беше најголема холивудска ѕвезда на 90- те, по 30 години се враќа и прв пат раскажува зошто заминала

Алиша Силверстоун (48) стана глобална ѕвезда благодарение на култниот филм „Девојките од Беверли Хилс“ од 1995 година. Набрзо следеше улога во филмот „Бетмен и Робин“, а модните списанија ја прогласија за нова

Скриена здравствена криза: Како да препознаете „прегорување“ на работа

Иако во последниве години сè повеќе се зборува за прегорувањето, тоа останува скриен здравствен проблем. Луѓето кои доживуваат прегорување честопати се чувствуваат засрамено и ретко зборуваат отворено за своите искуства. Проценките сугерираат

Населението во Грција се намалило за околу 500 илјади лица во периодот 2011-2024 година

Намалувањето на населението на Грција во следните три децении ќе продолжи, исто така и нејзиното демографско стареење, а билансот меѓу наталитет и морталитет ќе остане негативен до 2050 година, пишува во истражувањето
Go toTop