Панамскиот канал треба да се спасува, а тоа ќе биде скапо и малку возможно

January 4, 2024
1 min read

Репортажата на Блумберг од Панама покажува дека во каналот се гледаат пенушки од дрвата исечени за негово пробивање. Ова не е невообичаено за време на сушниот период, но обично се коригира по сезоната на дождови. Проблемот е што сезоната на дождови само што заврши, а тие уште се видливи.

Овој проблем сега блокира глобална трговија со годишна вредност од 270 милијарди долари и нема лесно решение за него.

Додека да го решат проблемот, моменталното ниво на водата е 1,8 метри под вообичаеното, надлежните за каналот го ограничија бројот на бродови кои можат да преминат преку него. Сега каналот го минуваат максимум 24 бродови на ден, што е далеку под просекот од пред сушата од 38 бродови.

Во вообичаени услови преку Панамскиот канал минува околу 3% од глобалната поморска трговија и 46% од сите контејнери кои се движат од југоисточна Азија до источниот брег на САД. Каналот е и најголемиот извор на приходи за Панама кој на државата во 2022 и донесе 4,3 милијарди долари.

Панамските власти предлагаат создавање на вештачко езеро од кое ќе се полни каналот и „сеење облаци“ за зголемување на врнежите, што дури и да се возможни ќе бидат неопходни долги години за да се спроведат.

Долгорочното решение е да се направи брана на реката Индио, да се ископа 8 километарски тунел низ планина за да се постават цевки кои ќе носат вода до езерото Гатун, кое е главниот резервоар на каналот. Процената е дека сето ова ќе чини 2 милијарди долари, и дека ќе треба најмалку 6 години за да се заврши целиот проект.

По овој зафат, бројот на бродови што го минуваат каналот би бил плус 11 до 15 брода на сегашните 24.

Освен пари и време, сето ова ќе бара одобрение од панамскиот конгрес и согласност од илјадници земјоделци и сточари чии земјишта ќе бидат преплавени за да се направи простор за браната.

За разлика од други канали, како Суецкиот кој е на морско ниво, Панамскиот е слатководен канал кој зависи од вештачки езера и дожд. Каналот прв пат почнува да работи во 1914.

ИЗВОР: off.net.mk

MARKETING

MARKETING

MARKETING

Претходно

Спасовски: Засилени оперативни мерки и превентивни активности во функција на поголема безбедност на граѓаните

Следно

Канцеларија за медиуми во Газа: Израел фрли 65.000 тони експлозив на Појасот Газа

Latest from Blog

Родителите на Коста Кецмановиќ: Сам решил да го изврши злосторството, ние не влијаевме ниту знаевме

Родителите на Коста Кецмановиќ нагласија дека не се виновни за делото што го извршил нивниот малолетен син, и дека не ги прифаќаат обвинувањата дека тие го малтретирале и запоставувале. Сам решил да

Остин и препорача на администрацијата на Трамп зголемување на буџетот за одбрана за околу 50 милијарди долари во 2026 година

Американскиот министер за одбрана во заминување, Лојд Остин, препорача зголемување на буџетот за одбрана за околу 50 милијарди долари повеќе од сегашните проекции за 2026 година, потег што може да ги поттикне

Сообраќајот по влажни коловози и кашест снег, забрана за камиони на неколку патни правци

Сообраќајот на државните патишта се одвива во зимски услови по влажни коловози со остатоци од кашест снег на коловозот по интервенцијата на дежурните екипи на ЈП Македонијапат. Врнежи од снег со променлив

Анчелоти: Вознемирен сум од целиот натпревар со Барселона

Тренерот на Реал (М), Карло Анчелоти ја призна супериорноста на Барселона во финалето на шпанскиот Суперкуп. На прес-конференцијата по средбата, Италијанецот изјави: „Мора да се соочиме со вистината. Лошо се браневме, противникот

Израелската Армија изврши воздушни напади во Источен Либан

БЕЈРУТ (АА) – Израелската Армија изврши воздушни напади во источен Либан доцна синоќа, јавува Анадолу. Државната либанска Национална новинска агенција (ННА) нагласи дека израелските сили продолжиле да го кршат договорот за прекин
Go toTop