Од петок до 10 часот наутро – сите цени во маркетите и аптеките мора да бидат ажурирани

April 15, 2025
1 min read

Од 18 април, сите поголеми трговци во земјава ќе имаат обврска секое утро, најдоцна до 10 часот, да ги објавуваат ажурираните цени на производите што ги нудат во своите продавници. Ова произлегува од новиот Правилник донесен од Министерството за економија и труд на 3 април, кој детално ги уредува обврските околу транспарентноста на цените во малопродажба.

Секој производ треба да биде објавен со следниве податоци:

Име на производот (вклучувајќи марка и модел)

Редовна продажна цена со вклучен ДДВ

Цена по единица мерка (килограм, литар, метар)

Опис на производот и моментална достапност

Цена со попуст, ако е активна промоција

Времетраење на попустот или акцијата

Овие информации мора да се ажурираат секој работен ден, за секој продажен објект посебно. Во случај на техничка грешка, трговецот е должен да ја коригира во рок од 24 часа.

Кој е опфатен, а кој е изземен?

Обврската се однесува на сите трговци со повеќе продажни места и широк асортиман производи. Микротрговците и трговците поединци се ослободени од оваа обврска. Трговците имаат рок од 45 дена да го прилагодат своето работење, односно до 18 април 2025 година. Подзаконскиот акт што го регулира ова, беше објавен десет дена по влегувањето во сила на Законот за заштита на потрошувачите – на 14 март.

Во меѓувреме, десетина ИТ-компании веќе понудиле решенија за веб-платформи, преку кои потрошувачите ќе можат во реално време да ги следат цените на производите, како и промените на истите. Изработката на ваков систем чини од 30.000 до 1 милион денари – во зависност од големината на трговецот – а одржувањето може да изнесува и неколку стотици илјади денари месечно.

Иако рокот официјално е 18 април, неофицијално се размислува за пролонгирање до 1 мај поради технички предизвици и потребата од адаптација.

Инспекциски надзор и казни

Со измените на Законот, се предвидуваат и нови прекршочни одредби, односно казни за трговците што нема да постапуваат во согласност со прописите. Надзорот ќе го врши Државниот пазарен инспекторат, кој добива проширени овластувања за контрола и постапување.

Новите регулативи потсетуваат на едиктот на римскиот император Диоклецијан од 301 година, кој се обидел да ја сопре инфлацијата со фиксирање на максималните цени на сè – од храна до облека и добиток. Иако неговиот обид бил неуспешен, денешната иницијатива, според Министерството, има за цел да ја зајакне информираноста на потрошувачите и да ја олесни споредливоста на цените, а сето тоа преку дигитални канали и дневна транспарентност.

Ваква регулатива веќе постои во Хрватска, Италија и Израел, а сега и Македонија прави чекор во таа насока – со цел да го заштити домашниот купувач од неконтролирани цени и неинформиран избор.

ИЗВОР: racin.mk

VERO JUMBO MACEDONIA

EVN MACEDONIA

MARKETING

ЛОКАЛНИ ИЗБОРИ 2025

Претходно

Косово: Конститутивна седница на новиот состав на Парламентот

Следно

Најмногу дожд во Прилеп и Берово – утринските температури од 6 до 12 степени

Latest from Blog

Били Ајлиш не сакајќи кажа колку милиони има на сметката, откако им се нафрли на милијардерите (ВИДЕО)

Нејзиниот говор на доделувањето на наградите за иноватори на списанието WSJ за 2025 година во Њујорк го постави прашањето: Колку навистина вреди Били Ајлиш? Нејзиното нето богатство се проценува на околу 53

Запленети над 50.000 фалсификувани играчки „Лабубу“

Првите заплени започнаа кон средината на септември во експресен товарен центар во регионите Сена и Марн, кога беа пронајдени палети од Белгија што содржеа 7.392 плишани играчки и 8.624 фалсификувани пакувања, објави

Силна експлозија во рафинерија за нафта во Ново Мексико, неколку повредени

Силна експлозија се случи денес во рафинерија за нафта во американската држава Ново Мексико, а официјални лица изјавија дека има повредени. По експлозијата, густ чад се издигнал над зградата, а противпожарната бригада
Go toTop