Јадењата со кои пораснавме се соочуваат со „исчезнување“ до 2027 година

August 24, 2025
2 mins read

Од одбивање комуникација со келнери до „тивко откажување“,
Генерацијата Z веќе стекна репутација за своите, благо речено, специфични
навики.

Сепак, сега
оваа демографска група се издвојува и по својот избор на храна, кој се заканува
да избрише некои традиционални јадења од менито, објавува Net.hr.

Нова студија
откри листа од десет видови храна кои се на работ на „исчезнување“ само затоа
што младите луѓе родени помеѓу 1997 и 2012 година едноставно одбиваат да ги
јадат.

На самиот
врв на листата на храна што Генерацијата Z ја презира е црниот дроб.

Според
анкета спроведена меѓу 2.000 возрасни Британци, повеќе од една третина од оваа
генерација ги вртат главите само при помислата да ја консумираат оваа храна. По
неа следува синото сирење, кое го отфрлаат речиси една третина од младите луѓе,
додека солените инчуни се непожелни за 30 проценти од младите луѓе.

Листата
продолжува со други некогаш популарни намирници. Крвав колбас избегнуваат 29
проценти од генерацијата Z, ракчиња 26 проценти и патка 25 проценти.

Интересно е
што на листата на одбиени намирници се наоѓаат и оние што се популарни во некои
кујни низ целиот свет – тофу, печурки и маслинки се отфрлени од околу 23
проценти од младите луѓе. Изненадувачки, дури 21 процент од нив дури не сакаат
да пробаат алтернативи на сирење на растителна основа, што укажува на
сложеноста на нивните диететски избори, кои не се нужно исклучиво водени од
веганизмот.

„Британците
тврдат дека се среќни да ги прифатат кулинарските трендови и глобалните
вкусови, но можат да бидат
со предрасуди
кон одредени намирници, а ова е една од најголемите пречки за откривање“,
коментираше познатиот ТВ-угостител Фред Сириеикс, кој го нарача истражувањето
во име на брендот Boursin, кое беше спроведено во Обединетото Кралство.

Втора,
поопфатна студија од YouGov ја рангираше заканата за традиционалната британска
храна, создавајќи категории од „најмалку загриженост“ до „критично загрозена“.
Најлошата категорија ги вклучува шкембето, јагулата и изнутриците – храна што
не само што не јадат младите, туку две третини од сите Британци дури и не би ја
пробале.

Сепак, токму
со храна како што е црниот дроб е највидлив генерацискиот јаз. Додека 69% од
луѓето над 65 години неодамна јаделе црн дроб, само 29% од лицата на возраст од
18 до 24 години го сториле тоа. Слична е ситуацијата и со говедското месо и
сардините.

Се чини дека
овие намирници исчезнуваат заедно со генерациите што ги сакале. Експертите
предвидуваат дека некои традиционални јадења, како што се велшкиот „tatws pum
munud“ (петминутен компир) или дури и
култната овчарска пита, ќе исчезнат од менито
до 2027 година.

Иако
генерацијата Z се чини дека масовно ги отфрла традиционалните јадења, сликата е
посложена. Истражувањата покажуваат дека овие млади потрошувачи се исклучително
свесни за здравјето. Тие се повеќе заинтересирани за содржината на протеини во
храната отколку за количината на сол, шеќер или масти.

Парадоксално,
и покрај нивната аверзија кон некои видови месо и изнутрици, дури 99 проценти
од оние под 28 години купуваат месо, риба и живина, а 98 проценти купуваат
кравјо млеко.

Клучен
фактор што ги обликува нивните одлуки се социјалните медиуми. Според
податоците, 55 проценти од генерацијата Z го користат ТикТок како извор на
информации за храна, што е значително повисоко од општата популација.
Трендовите што се појавуваат таму, честопати поврзани со „здрава исхрана“,
стануваат амбициозни. Во исто време, свеста за нетолеранцијата на храна расте,
што ги прави помладите генерации повнимателни при изборот.

Податоците
од Statista покажуваат дека повеќе од половина од испитаниците од генерацијата
Z планираат да престанат да јадат месо или воопшто да не јадат, наклонувајќи се
кон флекситаријанска и вегетаријанска исхрана.

Оваа
генерација, која ќе сочинува значителен дел од куповната моќ до 2030 година, е
исто така поотворена за нови технологии како што е месото одгледано во
лабораторија, додека им го вртат грбот на изнутрици. Нивните избори, водени од
мешавина од здравствена свест, дигитални трендови и етички размислувања, неизбежно
ќе ја преобликуваат прехранбената индустрија.

Извор: vecer.mk

MARKETING

MARKETING

Претходно

Градоначалникот Коњановски најавува комплетна трансформација на Битола

Следно

БИВШИОТ НА СЕВЕРИНА СЕ РАЗВЕДЕ И ОД СЛЕДНАТА, сега Игор Којиќ може да бара трета сопруга

Latest from Blog

Келн со гостински триумф кај Маинц

Во првиот од двата денешни дуели во рамките од првото Бундес лига коло за оваа сезона, тимот на Келн изненадувачки успеа да слави на гостувањето кај Маинц со минимални 0:1. Единствениот гол

Израел го нападна главниот град на Јемен

Јеменскиот главен град Сана беше погоден од израелски напади во неделата, објави телевизиската станица „Ал Масира“, контролирана од Хутите, два дена откако Хутите испукаа ракета кон Израел. Жителите на Сана изјавија дека

ФФМ го осудува насилството на теренот – безбедноста на младите играчи на прво место

Фудбалската федерација на Македонија (ФФМ) најостро го осудува инцидентот што се случи на натпреварот од младинските категории (генерации 2009/10) помеѓу екипите на Брегалница и Шкупи, кога група родители на гостинските фудбалери влегоа

Кондарко: Два потписа не се единствен услов за кандидатска листа, ДИК има механизми за непречен изборен процес

И покрај можната „инфлација“ на независни кандидати со само два потписа, претседателот на Државната изборна комисија (ДИК) Борис Кондарко уверува дека има механизми да се обезбеди непречено спроведување на изборите. Можно е

Ана Николиќ претепана од нејзиниот партнер, српската пејачка објави шокантна снимка (ВИДЕО)

Пејачката Ана Николиќ предизвика јавна загриженост откако објави видео на социјалните мрежи во кое се прикажани последиците од она што таа го тврди дека е физичко насилство што го претрпела од композиторот
Go toTop