Димитриеска-Кочоска: Не одам по маркетите да проверувам цени, купувам во „Тинекс“

February 21, 2025
2 mins read

Ако постои „картелско“ здружување на маркетите, цените и во „КАМ“ и во „Веро“ ќе беа тука некаде, но и сами знаеме дека не е така. Секој има можност и опција да пазари каде сака, рече денеска министерката за финансии Гордана Димитриеска-Кочоска.

Таа информира дека во вторникот Владата водела долга диксуија околу мерките за цените на производите, при што било констатирано дека треба да се донесат долгорочни решенија. „Замрзнувањето“, повтори, е нешто ад-хок што дава само краткорочен ефект.

Одговорајќи на новинарски прашања по средбата во Сојузот на стопански комори (ССК), министерката подвлече дека одлуките за цените ги донесува исклучиво врз основа на податоците што ги објавува Државниот завод за статистика. Притоа ги повика новинарите со неа да појдат каде што пазари и да видат колку чини табла јајца. Не може, им рече, да ги земаат предвид цените само од еден маркет и да кажуваат дека се покачени. Пред две недели, кога купувала табла јајца, продавачката, напомена, и кажала дека кај неа цените не биле „мрднати“ од минатиот Велигден. Затоа, заклучи Димитриеска-Кочоска, мора пошироко да се гледаат работите.

Во однос на креирањето на потрошувачката кошница што исто така било тема на владината седница, Димитриеска-Кочоска, како што нагласи, била фрапирана од два момента кои биле спомнати: дека едно семејство месечно троши 13 литри млеко или дека купува грав од конзерва. Не може, рече, кога се прават пресметките и анализите да се водиме од некој нелогичен пристап.

-Не бранам никого, да не ме разбрете погрешно, зборувам со факти. Колку се зголемени цените ви кажувам врз основа на тоа што го извадил Државниот завод за статистика како податок. Обратете се таму, нека ви објаснат во детали како пресметале. Не одам по маркетите да проверувам, купувам во „Тинекс“ зашто ми е поблиску и не гледам такви трзавици на цени и на Зелено пазарче. Не одам да ги запишувам цените во секој маркет какви се. Одлуките ги носам врз база на податоците од Државниот завод за статистика, истакна министерката.

Таа го повикала директорот на Државниот завод за статистика и тој и кажал дека од 2011 година Заводот не пресметува потрошувачка кошница. Објаснил дека и ЕУРОСТАТ констатирал нешто слично во 2010 година во однос на тоа кои податоци се земаат предвид.

-Разговаравме на Влада и што треба да има во потрошувачка кошница при што беше оценето дека стручни лица тоа треба да го кажат, дополни министерката.

Според неа, земјава има проблем со базичната инфлација, што значи дека храната бележи раст од 0,3 отсто на ниво на статистичка грешка.

-Кога ќе ги погледнеме бројките, сфаќаме дека се создава паника, но таа паника не е поткрепена со она што го кажува Државниот завод за статистика. Да, тој вели имаме инфлација, имаме раздвижување на инфлацијата, но не на она што значи основни производи. Во моментов најголема причина за инфлација се угостителските услуги. Имајќи предвид дека имаме ваква ситуација, разговаравме во вторникот на Влада. Имавме долга дискусија околу мерките за замрзнување на цените. Лично кажав дека можеме да воведеме одредена мерка „замрзнување на цени“, но тоа ќе има краткорочен ефект. Ние треба да бараме решенија на долг рок, а тоа не се овие ад-хок мерки за замрзнување на цените. Долгиот рок е комплетно нова стратегија – како треба да функционира македонската економија и е многу опширна, почнува од начинот на субвенционирање на земјоделството, поттикнување поголемо производство на храна и поголема конкуренција од страна на домашните производители за да имаме пониски цени и да не ни се случуваат проблеми кои се пресликуваат однадвор. Во однос на “картелско“ здружување на маркетите не можам да кажам дали има или не, сложена е постапката што треба да докаже дали такво нешто има. Ако има „картелско“ здружување тогаш цените и во „КАМ“ и во „Веро“ би биле тука некаде, а и сами знаеме дека не е така, рече Димитриеска-Кочоска.

Според претседателот на ССК Трајан Ангелоски, она што министерката го предлага е решение на целиот проблем на долг рок.

-Колку проценти во маркетите се македонски производи? Нашата статистика вели дека нашите производители во маркетите се застапени во промили, грото од храна е увозна. Ние секогаш апелираме и до маркетите да им овозможат и на помалите.

ИЗВОР: racin.mk

MARKETING

MARKETING

MARKETING

Претходно

Тошковски: Финални технички подготовки на системите пред почеток на тест периодот за „One Stop Shop“ на граничниот премин Блаце

Следно

Полицаец случајно си испукал куршум во рака!

Latest from Blog

Меморијален турнир во чест на прерано починати припадници на ОЗОЛО „Маја Лазарова Тодорова“

Меморијален турнир во чест на прерано починати колеги, припадници на Одделот за заштита на определени личности и објекти (ОЗОЛО) при Министерството за внатрешни работи „Маја Лазарова Тодорова“ денеска ќе се одржи во

Лазаров: Заслужено сме меѓу најдобрите осум екипите во оваа натпреварување

Ракометниот клуб на Алкалоид ја оствари целта и со нова домашна победа над Бриксен (38-31) патува во четвртфиналето на Европскиот куп на ЕХФ. По натпреварот, коментар на мечот даде тренерот на македонскиот

Рубљев го освои АТП турнирот во Доха

Рускиот тенисер Андреј Рубљев го освои АТП турнирот 500 во Доха, Катар. Во денешното финале, 10-топласираниот светски играч го победи Британецот Џек Дрејпер (16-ти на АТП ранг-листата) за 2 часа и 6

Божиновска: И покрај предизвиците, Мавровскиот систем произведе 28 отсто над планот

И покрај предизвиците со ниската кота на Мавровското Езеро, преку реорганизација и оптимално планирање, ХЕС „Маврово“ постигна производство од 493,27 милиони киловат часови во 2024 година или 28 проценти над планот. Ова

ВИДЕО: Историско злато за Македонија – Даниела Алексовска европска ММА шампионка!

По сребрениот успех на Европското првенство во 2024 година, Даниела Алексовска од клубот „Д Стронгест“ оваа година испиша историја, освојувајќи златен медал на Европското ММА првенство 2025 во Белград, Србија. Во финалето на женската
Go toTop