Брисел: Речиси 40 отсто од онлајн-продавниците користат манипулативни техники

January 30, 2023
1 min read

Речиси 40 отсто од онлајн-продавниците користат манипулативни техники за да ги наведат потрошувачите да донесуваат одлуки што не се во нивен најдобар интерес, покажува истражувањето спроведено од Комисијата и националните органи за заштита на потрошувачите од 23 земји-членки на ЕУ, како и Норвешка и Исланд.

„Нашето истражување покажа дека речиси 40 отсто од онлајн-продавниците се потпираат врз различни манипулации со цел да ги измамат потрошувачите или да ги искористат нивните слаби точки. Таквиот пристап е отворено против заштитата на потрошувачите и неточен“, рече комесарот за правда, Дидие Рејндерс.

Тој додава дека земјите-членки имаат сигурни алатки што можат да се користат за решавање на таквите проблеми и ги повика националните власти да ги искористат своите овластувања и да преземат мерки против таквите практики.

Истражувањето опфатило 399 онлајн-продавници кои нудат различни производи, од текстил до електроника, со особено внимание во анализата посветено на таканаречените „форми на заблуда“.

Станува збор за три типа манипулативни техники што се користат за да се поттикнат потрошувачите да донесуваат одлуки кои можеби не се во нивен најдобар интерес. Првата техника е т.н. лажно одбројување, што имплицира дека има рок за купување на некои производи, практика регистрирана кај 42 онлајн продавници.

Втората манипулативна техника забележана кај 54 онлајн продавници, се состои во насочување на потрошувачите кон некои одлуки – од претплати до поскапи производи или поскапа испорака – користејќи техники како визуелен дизајн и избор на фрази.

Третата манипулативна техника регистирана во 70 онлајн продавници, е целосно или делумно криење важни информации како што се трошоците за испорака, составот на производите и постоењето поевтини селекции. Кај 23 продавници е забележано прикривање информации за да се поттикнат потрошувачите да се согласат на претплата.

Истражувањето опфати 102 апликации на онлајн-продавници, а кај 27 од нив е откриен барем еден од манипулативните образци.

Комисијата наведува дека националните власти на земјите-членки ќе контактираат со трговците каде што се откриени манипулативни практики и ќе побараат од нив да ги отстранат проблемите на нивните веб-страници. Доколку има потреба ќе преземат дополнителни мерки согласно националните процедури.

ИЗВОР: kurir.mk

MARKETING

MARKETING

MARKETING

Претходно

КСС бара повлекување на предлог-законите за плати во јавниот сектор и за работни односи

Следно

Ковачевски: Уставните измени не се последната голема и тешка одлука на патот кон ЕУ

Latest from Blog

Силно светнал ден

По повод 85 години од објавувањето на стихозбирката „Бели мугри“ од Кочо Рацин, Рацин.мк го објавува првиот фељтон посветен на оваа клучна книга со којашто ѝ се отвори патот на современата македонска

Кавга меѓу Меџити и Витина за 6. еколошки автобуси кои допрва треба да возат по скопските улици

Министерот за животна средина Изет Меџити денеска се пофали дека со помош на Европската Унија се обезбедени 6 еколошки автобуси и дека тие во текот на оваа недела ќе бидат донирани на

Продолжува судскиот процес за двојното убиство: Кешишев го смени исказот

Во Основниот кривичен суд Скопје денеска продолжува судењето за убиството на 14-годишата Вања Ѓорчевска и на велешанецот Панче Жежовски. На претходните рочишта неколкумина, меѓу кои и човекот кој го возел Палевски во

СИРИЗА избра нов лидер

Пратеникот и поранешниот претседател на пратеничката група на СИРИЗА, Сократис Фамелос е избран за нов лидер на грчката опозициска партија по вчерашните избори на кои гласаа нешто повеќе од 70.000 членови и

ЕК: ЕУ останува цврсто посветена на итно искоренување на насилството врз жените

Сите форми на насилство врз жените се одвратни и тие претставуваат кршење на човековите права и поткопување на основни вредности на Европската Унија се наведува во заедничката изјава на Европската комисија и
Go toTop