Поради активности за санација и модернизација на главниот градски водовод, скопјани вечерва ќе останат без вода. Прекинот, според информациите од надлежното претпријатие, ќе започне во раните утрински часови со траење од 15 часа.
-Акцијата е предвидена на 21 декември, односно сабота со почеток во раните утрински часови кога сите екипи на секторите ЕОК, механизација и водовод ќе бидат на предвидените локации. Се очекува оваа операција да заврши за помалку од 15 часаво кои најмногу време се одвојува за празнење и полнење на магистралниот водовод, велат од ЈП „Водовод и канализација“.
Во контекст на најавениот недостиг на вода во наредниот период во Скопје, следете ги овие препораки за да се подготвите и да го минимизирате влијанието:
П͟р͟е͟п͟о͟р͟а͟к͟и͟ ͟з͟а͟ ͟г͟р͟а͟ѓ͟а͟н͟и͟:͟
1.Складирање на вода
– Складирајте доволно вода во чисти садови за пиење, готвење и хигиена. Потребни се најмалку 4 литри вода по лице на ден.
– Ако имате пристап до флаширана вода, набавете ја за овој период.
– Наполнете канти, кофи или големи садови со вода за санитарни потреби (чистење, миење, тоалети).
2.Штедење на вода
– Користете вода само за основни потреби како пиење, готвење и лична хигиена.
– Одложете активности кои трошат многу вода, како што се перење на алишта, чистење на автомобили и слично.
3.Хигиена
– Користете средство за дезинфекција на раце ако нема достапна вода.
– За лична хигиена користете влажни марамчиња.
– За мијалници или тоалети, користете вода од резервите или алтернативи како санитарни раствори.
4.Храна
– Гответе оброци кои не бараат многу вода за подготовка и миење.
– Користете еднократни чинии и прибор за јадење за да избегнете миење.
– Ако користите вода од неконвенционални извори (пр. бунар), секогаш превривајте ја пред употреба.
5.Информирање
– Следете ги локалните вести и објави од надлежните органи за информации и препораки.
– Почитувајте ги сите насоки дадени од здравствените власти.
6.Грижа за ранливи категории
– Осигурајте се дека бебињата, старите лица и лицата со здравствени проблеми имаат доволно резерви на вода.
– Планирајте ја потребата на вашите домашни миленичиња за вода.
7.Поддршка во заедницата
– Споделувајте вода со соседите доколку тие имаат потреба и проверете ги ранливите лица во вашата заедница.
П͟р͟е͟п͟о͟р͟а͟к͟и͟ ͟з͟а͟ ͟з͟д͟р͟а͟в͟с͟т͟в͟е͟н͟и͟ ͟у͟с͟т͟а͟н͟о͟в͟и͟:͟
1. Складирање на вода
– Складирајте доволно вода во болниците и клиниките за основните потреби на пациентите и персоналот.
– Набавете дополнителни резерви на флаширана вода.
2. Медицински процедури
– Адаптирајте го распоредот на медицинските процедури кои бараат вода и одложете ги некритичните процедури.
– Користете стерилни влажни марамчиња за чистење на раце и опрема.
3. Комуникација со пациенти
– Информирајте ги пациентите за недостапноста на вода и препораките за лична хигиена.
– Осигурајте се дека пациентите добиваат доволно течности.
4. Одржување на хигиена
– Користете средство за дезинфекција за раце и за чистење на површини.
– Осигурајте се дека тоалетите се одржуваат чисти со минимална употреба на вода.
5. Ажурирање на информации
– Постојано следете ги објавите од јавно-здравствените органи и локалните власти.
– Обезбедете континуирана комуникација со надлежните институции за најновите информации и насоки.
Со почитување на овие препораки, граѓаните и здравствените установи можат да ги минимизираат последиците од недостатокот на вода и да се осигураат за нивното здравје и благосостојба.
К͟о͟г͟а͟ ͟е͟ ͟н͟а͟ј͟а͟в͟е͟н͟ ͟п͟р͟е͟к͟и͟н͟ ͟в͟о͟ ͟в͟о͟д͟о͟с͟н͟а͟б͟д͟у͟в͟а͟њ͟е͟т͟о͟,͟ ͟р͟е͟с͟т͟о͟р͟а͟н͟и͟т͟е͟ ͟и͟ ͟к͟а͟ф͟у͟л͟и͟њ͟а͟т͟а͟ ͟т͟р͟е͟б͟а͟ ͟д͟а͟ ͟п͟р͟е͟з͟е͟м͟а͟т͟ ͟с͟л͟е͟д͟н͟и͟в͟е͟ ͟м͟е͟р͟к͟и͟ ͟з͟а͟ ͟д͟а͟ ͟о͟б͟е͟з͟б͟е͟д͟а͟т͟ ͟н͟е͟п͟р͟е͟ч͟е͟н͟о͟ ͟р͟а͟б͟о͟т͟е͟њ͟е͟ ͟и͟ ͟д͟а͟ ͟г͟и͟ ͟з͟а͟ш͟т͟и͟т͟а͟т͟ ͟з͟д͟р͟а͟в͟ј͟е͟т͟о͟ ͟н͟а͟ ͟г͟о͟с͟т͟и͟т͟е͟ ͟и͟ ͟х͟и͟г͟и͟е͟н͟с͟к͟и͟т͟е͟ ͟с͟т͟а͟н͟д͟а͟р͟д͟и͟:͟ ͟
1. Обезбедување резерви на вода
– Пиење и готвење: Осигурајте доволна количина на флаширана вода за пиење, готвење и подготовка на пијалаци.
– Санитарни потреби: Наполнете резервоари, канистери или кофи со вода за миење садови, раце и површини.
– Мраз: Направете доволна количина мраз или набавете готов мраз.
2. Менување на менито
– Ограничување на понудата: Приспособете го менито за да избегнете јадења и пијалаци што бараат многу вода (супи, комплицирани сосови).
– Алтернативи: Фокусирајте се на оброци и пијалоци кои можат да се подготват со минимално количество вода.
3. Хигиена и чистота
– Дезинфекција: Осигурајте доволно средства за дезинфекција на раце, марамчиња за суво чистење и санитарни раствори за чистење површини.
– Садови: Користете еднократни чаши, чинии и прибор ако немате доволно вода за миење садови.
4. Тоалети
– Ако е можно, инсталирајте привремени санитарни решенија или користете вода од резервите за одржување на тоалетите.
– Информирање на гостите: Обезбедете инструкции за користење на тоалетите и други алтернативни мерки.
5. Комуникација и координација
– Информирајте го персоналот: Обучете го персоналот за управување со водата и одржување на хигиената за време на прекинот.
– Информирајте ги гостите: Јасно објаснете ги ограничувањата на услугите поради недостатокот на вода.
6. Контрола на квалитетот
– Сигурност на водата: Користете само безбедна вода за подготовка на храна и пијалоци.
– Мониторинг: Следете ја хигиената на работните површини, рацете на персоналот и употребените алатки.
7. Соработка со локалните власти
– Поддршка: Побарајте помош за снабдување со вода од локалните власти или приватни добавувачи.
– Навремена реакција: Следете ги најавите за враќање на водоснабдувањето и планирајте го работењето според новите информации.
Со овие мерки, ресторанот или кафулето ќе може да продолжи со работата и да ги задоволи хигиенските и здравствените стандарди.
ИЗВОР: kurir.mk