Холивуд ја губи битката за Кина

April 28, 2023
1 min read

Тргнувајќи од тоа дека „меката моќ“ е тешко да се измери, Економист се фаќа со нешто што е далеку полесно и веќе достапно – трендови и филмски рецензии на глобални филмови на кинескиот пазар. А овие трендови не се во корист на Холивуд.

Економист се служи со бројките од социјалната мрежа Доубан, која главно служи како платформа чии корисници можат да оставаат рецензии и оценки на филмовите.

Иако Кина има правило според кое во кино-салите во земјата годишно може да се емитуваат само 34 странски филмови, на мрежата се рецензирани илјадници странски филмови, до кои главно се стига преку пиратерија.

Економист стига до бројките за 26.000 филмови на Доубан, снимени меѓу 2010 и 2022. Од нив, речиси 10.000 се „англо“ (од англиско говорно подрачје), 4.500 се продуцирани во Кина, а остатокот се главно европски, јапонски и корејски. Во овој период на англо филмовите отпаѓаат 43% од сите прегледи на сајтот, а на второ место се кинеските со 36%.

Она што е значително сменето е што на почетокот од овој период, околу 2010, на англо филмовите отпаѓаат 53% од прегледите, за на крајот, околу 2022, тоа да падне на само 28%. Во истиот период кинескиот удел расте од 21 на 55%.

Ваквиот тренд според Економист не може да се објасни ни со поголема кинеска продукција на филмови, бидејќи нивниот удел во вкупниот број на филмови е пораснат само 5% од 13 на 18, ниту со тоа дека Кина почнала да прави подобри филмови, бидејќи кинеските филмови во 2022 се полошо оценети од кинеската публика отколку пред една деценија.

Од англо филмовите кинезите посебно имаат мерак на авантури, додека од домашните филмови омилени им се комедиите. Посебно добро кај кинеската публика минуваат и домашните драми, а посебен ќеиф за кинеското раководство е што публиката има мерак и на пропаганди филмови како „Волк воин 2“ во кој поранешен кинески специјалец оди во Африка за да се бори против безмилосен американски платеник.

„За западните гледачи, такви провладини приказни може да изгледаат незрело (иако продуцентите на новиот Топ ган признаа дека тој е снимен со благослов на американската армија). Меѓутоа нивната популарност покажува дека пропагандата на Комунистичката партија има влијание. Плус, нивната домашна кинематографија го оформува начинот на кој цела генерација Кинези ќе ја гледаат својата држава и нејзиното место во светот,“ објаснуваат од Економист.

ИЗВОР: off.net.mk

MARKETING

MARKETING

Претходно

„За сите времиња“ нова книга од Братислав Ташковски

Следно

МНР: Познат е идентитетот на убиениот македонски државјанин во Бугарија, Амбасадата е во комуникација со надлежните органи

Latest from Blog

Температури над 40 во Македонија – ИЈЗ со препораки за граѓаните

Лицата над 65 години или старите лица се посклони кон здравствени проблеми поврзани со топлината. Согласно националните и меѓународните препораки, старите лица се категоризирани како т.н. „ризична категорија“. Зошто? Бидејќи потешко се прилагодуваат

Во Загреб изложба на фотографии во чест на 50 години музичка кариера на Влатко Стефановски

Во Македонскиот културен центар во Загреб утре со почеток од 19 часот ќе биде отворена изложбата „The Vlatko Stefanovski Experience“, посветена на 50-годишната музичка кариера на Влатко Стефановски. Изложбата претставува избор од

Дејан Манасков доби нов договор

Битолскиот клуб и македонски шампион Е.Пелистер објави дека искусниот Дејан Манасков го продолжи договорот со овој клуб, „Шампионскиот ген на Дејан Манасков и следната сезона ќе ги радува навивачите на Еурофарм Пелистер.

Тошковски од Мала Преспа: македонскиот дух тука живее силно и гордо

Министерот за внатрешни работи Панче Тошковски, заедно со министрите за надворешни работи Тимчо Муцунски и министерот за култура Зоран Љутков се во посета на македонците во Мала Преспа каде присуствуваат на фестивалот
Go toTop