Германија слави победа за своите производители на автомобили откако Европската комисија ја олесни планираната забрана за мотори со внатрешно согорување до 2035 година. Сепак, промената на политиката би можела да се покаже како неочекуван благодет за кинеските конкуренти, давајќи им дополнително време да ја консолидираат својата предност на европските и глобалните пазари во развој, пишува Политико .
Извршната власт на ЕУ вели дека новиот пакет за автомобили, претставен минатата недела, воспоставува рамнотежа помеѓу климатските цели и зачувувањето на глобалната конкурентност на европскиот сектор. Сепак, левичарските политичари и аналитичари не се согласуваат.
„Пакетот не се занимава со ниту едно од структурните проблеми на европските производители на автомобили во Европа или глобално“, рече Нилс Редекер, ко-директор на Центарот „Жак Делор“.
„Постои технолошки јаз помеѓу европските производители на автомобили и оние во Кина. Пакетот не ги поместува работите на ниту еден од овие фронтови.“
Европската автомобилска индустрија се соочува со голем број проблеми: губи место на кинескиот пазар каде што купувачите се свртуваат кон домашните брендови со подобри електрични автомобили, домашната продажба се забавува, а тука е и трансатлантската трговска војна предизвикана од американскиот претседател Доналд Трамп.
Комисијата ја намали целта за намалување на емисиите до 2035 година од 100 проценти на 90 проценти во споредба со нивоата од 2021 година. Останатите 10 проценти, велат тие, ќе треба да се надоместат со инвестиции во зелен челик и алтернативни горива.
Едно од клучните барања на индустријата беше да се дозволи производството на plug-in хибриди, возила што комбинираат електричен мотор и конвенционален мотор со внатрешно согорување, да продолжи по 2035 година. Брисел попушти, дозволувајќи хибриди, чисти мотори со внатрешно согорување и таканаречени „продолжувачи на домет“ – мали мотори што ја полнат батеријата и со тоа го зголемуваат дометот на возилото.
Опасноста е дека таквата одлука би можела да ги охрабри производителите да продолжат да инвестираат во мотори со внатрешно согорување или хибриди, наместо да се фокусираат на тоа да ја стигнат Кина во сегментот на целосно електрични возила.
ИЗВОР: Index.hr
Извор: tv21


