БУШИЛКИ ПОКРАЈ ГЛАВА НА ПЛАЖА: Сезоната ПУКНА, туристите избегаа, за се ги криват агенциите

September 7, 2025
1 min read

Иако долго време се сметаше за вистинска летна атракција и новина, оваа туристичка сезона во Албанија не ги исполни очекувањата. Летото 2025 година беше оценето како разочарувачко.

Според податоците објавени од списанието „Монитор“, хотелите на југот од земјата забележаа пад на приходите до 30% во споредба со 2024 година, додека на север падот беше помеѓу 10 и 15 проценти. Бизарна причина е зад овој пад, а сигурно Грција не е виновна за ништо.

Најстабилен Драч, но со клаузули за неизвесност

Драч се покажа како најстабилна дестинација на брегот, а договорите за летото 2026 година останаа на овогодишното ниво. Сепак, странските агенции додадоа клаузули за безбедност кои им овозможуваат да повлечат до 20% од договорот ако продажбата не оди добро – поради лошиот имиџ на земјата во странство.

Најголемиот пад се почувствува поради отсуството на клучни групи туристи: Италијанци, гости од Косово и Метохија и албанската дијаспора.

Италијанците и голем број граѓани од Косово и Метохија се откажаа поради нестабилните цени.

Дијаспората е разочарана од квалитетот на услугата, бидејќи „плаќаат многу, но не го добиваат она што го очекуваат“.

„По многуте можности што им ги дадоа на албанскиот брег, дијаспората се сврте кон други дестинации каде што добиваат квалитет за истите пари“, рече Рахман Каса, претседател на Албанскиот туристички сојуз.

Туристите со мал буџет го презедоа приматот

Албанија сè повеќе се промовира како евтина дестинација, која привлекува туристи кои трошат минимално. Наместо хотели, тие избираат Airbnb и резервираат станови, користат јавен превоз, купуваат во супермаркети и јадат брза храна или домашно приготвени оброци – додека избегнуваат скапи ресторани и платени лежалки.

„Дури и ако бројките покажуваат раст, јасно е дека туристичкиот профил е во опаѓање – сега доаѓаат гости кои трошат значително помалку“, вели Каса.

Туристичката сезона беше дополнително влошена од прекините во снабдувањето со вода и електрична енергија, недостатокот на квалификуван персонал и активните градилишта веднаш до плажите.

„Странските туристи не можат да се одморат додека покрај нив стои кран и се слушаат бушотини. Ова го уништува имиџот на земјата како дестинација“, додава Каса.

Планови за 2026 година

И покрај проблемите, договорите за 2026 година беа затворени на исто ниво како и претходните, а веста е дека Французите за прв пат се приклучија на гарантираните аранжмани за брегот на Драч и Голем.

„Француските агенции ги проверија стандардите, спроведоа истражување и одлучија да влезат на нашиот пазар. Тие ќе сочинуваат околу 15% од гарантираните аранжмани за летото 2026 година“, рече Фатос Череништи, администратор на FAFA Group, најголемата хотелска структура во земјата.

Извор: vecer.mk

VERO JUMBO MACEDONIA

EVN MACEDONIA

MARKETING

ЛОКАЛНИ ИЗБОРИ 2025

Претходно

Тухел: Треба да го подигнеме нивото против Србија

Следно

Подгответе се за ноќ за паметење: ВАКОВ ФЕНОМЕН РЕТКО СЕ ГЛЕДА

Latest from Blog

Атина наградена за најдобра европска културна дестинација и најдобра градска туристичка канцеларија во Европа

За најдобра европска културна дестинација и најдобра градска туристичка канцеларија во Европа беше наградена Атина на Светските туристички награди (World travel awards 2025), а атинскиот градоначалник Харис Дукас посочи дека тоа е

Српската пејачка Цеца исвиркана од публиката во Велес откако на концерт го подигна бугарското знаме

 Потегот кој многумина го оценија како скандалозен наиде на бура од реакции од присутните кои со свирежи и довикувања ја испратија од бината во спортскиот центар „Гемиџии“ Откако нејзините колеги на сцената

Голем комеморативен собир во Нови Сад по повод годишнината од падот на бетонската настрешница на железничката станица

 Една година по несреќата кога се урна бетонската надстрешница од Железничката станица, Србија се поклонува пред жртвите од трагедијата, меѓу кои беше и 45-годишниот македонски научник Васко Саздовски кој тргнал за дома

Челзи има нов спортски директор

Дејв Фалоус е нов спортски директор на тимот на Челзи. Овој клуб има уникатен начин на функционирање во кој овој оддел од клубот, го водат не еден, не двајца, туку петмина директори.
Go toTop