Јадењата со кои пораснавме се соочуваат со „исчезнување“ до 2027 година

August 24, 2025
2 mins read

Од одбивање комуникација со келнери до „тивко откажување“,
Генерацијата Z веќе стекна репутација за своите, благо речено, специфични
навики.

Сепак, сега
оваа демографска група се издвојува и по својот избор на храна, кој се заканува
да избрише некои традиционални јадења од менито, објавува Net.hr.

Нова студија
откри листа од десет видови храна кои се на работ на „исчезнување“ само затоа
што младите луѓе родени помеѓу 1997 и 2012 година едноставно одбиваат да ги
јадат.

На самиот
врв на листата на храна што Генерацијата Z ја презира е црниот дроб.

Според
анкета спроведена меѓу 2.000 возрасни Британци, повеќе од една третина од оваа
генерација ги вртат главите само при помислата да ја консумираат оваа храна. По
неа следува синото сирење, кое го отфрлаат речиси една третина од младите луѓе,
додека солените инчуни се непожелни за 30 проценти од младите луѓе.

Листата
продолжува со други некогаш популарни намирници. Крвав колбас избегнуваат 29
проценти од генерацијата Z, ракчиња 26 проценти и патка 25 проценти.

Интересно е
што на листата на одбиени намирници се наоѓаат и оние што се популарни во некои
кујни низ целиот свет – тофу, печурки и маслинки се отфрлени од околу 23
проценти од младите луѓе. Изненадувачки, дури 21 процент од нив дури не сакаат
да пробаат алтернативи на сирење на растителна основа, што укажува на
сложеноста на нивните диететски избори, кои не се нужно исклучиво водени од
веганизмот.

„Британците
тврдат дека се среќни да ги прифатат кулинарските трендови и глобалните
вкусови, но можат да бидат
со предрасуди
кон одредени намирници, а ова е една од најголемите пречки за откривање“,
коментираше познатиот ТВ-угостител Фред Сириеикс, кој го нарача истражувањето
во име на брендот Boursin, кое беше спроведено во Обединетото Кралство.

Втора,
поопфатна студија од YouGov ја рангираше заканата за традиционалната британска
храна, создавајќи категории од „најмалку загриженост“ до „критично загрозена“.
Најлошата категорија ги вклучува шкембето, јагулата и изнутриците – храна што
не само што не јадат младите, туку две третини од сите Британци дури и не би ја
пробале.

Сепак, токму
со храна како што е црниот дроб е највидлив генерацискиот јаз. Додека 69% од
луѓето над 65 години неодамна јаделе црн дроб, само 29% од лицата на возраст од
18 до 24 години го сториле тоа. Слична е ситуацијата и со говедското месо и
сардините.

Се чини дека
овие намирници исчезнуваат заедно со генерациите што ги сакале. Експертите
предвидуваат дека некои традиционални јадења, како што се велшкиот „tatws pum
munud“ (петминутен компир) или дури и
култната овчарска пита, ќе исчезнат од менито
до 2027 година.

Иако
генерацијата Z се чини дека масовно ги отфрла традиционалните јадења, сликата е
посложена. Истражувањата покажуваат дека овие млади потрошувачи се исклучително
свесни за здравјето. Тие се повеќе заинтересирани за содржината на протеини во
храната отколку за количината на сол, шеќер или масти.

Парадоксално,
и покрај нивната аверзија кон некои видови месо и изнутрици, дури 99 проценти
од оние под 28 години купуваат месо, риба и живина, а 98 проценти купуваат
кравјо млеко.

Клучен
фактор што ги обликува нивните одлуки се социјалните медиуми. Според
податоците, 55 проценти од генерацијата Z го користат ТикТок како извор на
информации за храна, што е значително повисоко од општата популација.
Трендовите што се појавуваат таму, честопати поврзани со „здрава исхрана“,
стануваат амбициозни. Во исто време, свеста за нетолеранцијата на храна расте,
што ги прави помладите генерации повнимателни при изборот.

Податоците
од Statista покажуваат дека повеќе од половина од испитаниците од генерацијата
Z планираат да престанат да јадат месо или воопшто да не јадат, наклонувајќи се
кон флекситаријанска и вегетаријанска исхрана.

Оваа
генерација, која ќе сочинува значителен дел од куповната моќ до 2030 година, е
исто така поотворена за нови технологии како што е месото одгледано во
лабораторија, додека им го вртат грбот на изнутрици. Нивните избори, водени од
мешавина од здравствена свест, дигитални трендови и етички размислувања, неизбежно
ќе ја преобликуваат прехранбената индустрија.

Извор: vecer.mk

MARKETING

MARKETING

Претходно

Градоначалникот Коњановски најавува комплетна трансформација на Битола

Следно

БИВШИОТ НА СЕВЕРИНА СЕ РАЗВЕДЕ И ОД СЛЕДНАТА, сега Игор Којиќ може да бара трета сопруга

Latest from Blog

ВИДЕО: Голем пожар изби во близина на аеродромот во Амстердам

Денеска, голем пожар избувна во складиште за приколки во близина на аеродромот Схипхол во Амстердам. Според портпаролот на аеродромот, тој не влијаел на воздушниот сообраќај. „Пожарот во моментов не влијае на воздушниот

Николоски: Очекувам конкуренција во мобилната телефонија, пониски цени и подобар квалитет на услугите

Подобар квалитет, пониски цени и конкуренција на пазарот очекувам со влез на третиот мобилен оператор, вели во интервју за ТВ Сител, вицепремиерот и министер за транспорт Александар Николоски. -Очекувам да се разбие

Димитриеска-Кочоска во Загреб: Македонија се приклучува на меморандумот за развој на капиталните пазари

22 Министерката за финансии, Гордана Димитриеска-Кочоска, утре во Загреб ќе учествува на официјалната церемонија за потпишување на Меморандум за разбирање и соработка за развој на пазарот на капитал. Настанот е организиран од
Go toTop