Главниот директор на Електростопанство на Србија (ЕПС), Душан Живковиќ, денес изјави дека компанијата има иницирано процес за зголемување на цената на електричната енергија. Тој нагласи дека најголемиот дел од приходот од најавеното поскапување ќе биде наменет за развојот на мрежата на Електромрежа и Електродистрибуција на Србија, додека цената на производството на ЕПС останува непроменета.
Според најавите, зголемувањето на цената треба да биде најмалку 7% од 1 октомври. Живковиќ објасни дека препораките на Меѓународниот монетарен фонд бараат сериозен развој на преносната и дистрибутивната мрежа, што претставува главна причина за пренасочување на средства кон тие компании.
Тој истакна дека работата на ЕПС е стабилна и дека системот е подготвен за зимската сезона. Завршени се поголемите ремонти, а во тек е капиталниот ремонт на блокот А6 на термоелектраната „Никола Тесла“ и втората фаза од обновата на реверзибилната хидроелектрана „Бајина Башта“. „На тој начин се создаваат услови системот да биде целосно подготвен за претстојната зима, а со комплетно обновената хидроелектрана ‘Бајина Башта’ се гарантира сериозна безбедност на енергетскиот систем. Залихите на јаглен на депоњите на термоелектраните достигнуваат 1,85 милиони тони, а целта е тие да се зголемат на 2 милиони тони. И покрај сушата, резервите во акумулациите се на 75 проценти пополнетост“, додаде Живковиќ.
Во врска со увозот на електрична енергија, Живковиќ објасни дека купувањето била реализирано во часови кога цената на пазарот била ниска, што овозможило профит и заштеда на домашните ресурси. ЕПС веќе има договор за увоз на јаглен од Индонезија преку пристаништето Бар, а склучен е и договор за железнички транспорт. Тој истакна дека овој увоз е дел од процесот на диверзификација на патиштата за снабдување и обезбедување поголема сигурност на системот.
Компанијата бележи добивка трета година по ред, а дел од профитот е наменет за инвестиции. Говорејќи за дигитализацијата на услугите, Живковиќ рече дека во последните две години се воведени многу нови услуги – апликација, електронска сметка, SAP биллинг систем – со цел подобро работење и подобра услуга за потрошувачите. Околу 917.000 граѓани ја користат апликацијата „ЕПС Увид во сметка“, а речиси 300.000 се имаат префрлено на е-сметки.
Извор: KTV
Извор: vecer.mk