ХРВАТИТЕ НЕЗАДОВОЛНИ ОД СЕЗОНАТА: Цените пораснаа, немаат добри хотели и туристите заминуваат на други места

August 20, 2025
2 mins read

Цените на хотелскиот смештај во Хрватска во првите шест месеци пораснаа за 4,6 проценти во споредба со истиот период минатата година, со што ги следеа движењата на цените на медитеранската конкуренција од ЕУ, но клучните трошоци, како што се работната сила и храната, за домашните хотелиери пораснаа побрзо и повисоко, според податоците од анализата на Хрватското туристичко здружение (HUT).

Станува збор за компаративна анализа базирана на податоците од Евростат, според која HUT, покрај Хрватска, ги вклучи и Франција, Грција, Кипар, Италија, Малта, Шпанија, Словенија и Португалија, што покажува континуиран забрзан раст на трошоците во Хрватска во споредба со таа конкуренција, што, според HUT, негативно влијае на профитабилноста и инвестицискиот потенцијал на домашниот сектор.

Анализата покажа дека во првите шест месеци од оваа година, клучните трошоци на хотелиерите во Хрватска пораснаа двојно повеќе од конкуренцијата – трошоците за работна сила се зголемија за 11,7 проценти во споредба со истиот период минатата година, додека просекот на медитеранската конкуренција во рамките на ЕУ е 4,2 проценти.

Ист е случајот и со цените на храната, кои во Хрватска во набљудуваниот период пораснаа за пет проценти, а во просек во медитеранската конкуренција во ЕУ за 2,6 проценти.

HUT истакнува дека податоците за првите шест месеци од оваа година само го потврдуваат трендот на побрз раст на трошоците во домашната индустрија за сместување и угостителство во споредба со медитеранската конкуренција, што е изразено од почетокот на 2023 година.

Најголем пораст имаа трошоците за работна сила, кои во домашната индустрија за сместување и угостителство растат со двоцифрени стапки во последните четири години – 11,3 проценти во 2022 година, 15 проценти во 2023 година, 13,6 проценти во 2024 година и 11,7 проценти во 2025 година.

Сето тоа е значително повеќе од медитеранската конкуренција во ЕУ, каде што просечното зголемување во ниту една од тие години не надмина 7,5 проценти.

Во однос на цените на храната, само Словенија имаше поголем раст во првата половина од оваа година од Хрватска, од 5,7 проценти, а ниедна од другите набљудувани земји немаше раст поголем од 4 проценти. На пример, Кипар дури забележа пад на цените на храната од 0,2 проценти, според HUT.

Цените на домашните хотелски смештај не можат да го издржат ваквото зголемување на трошоците, па по минатогодишното зголемување на цените на хотелскиот смештај во Хрватска од само 1,9 проценти, што е повеќе од двојно пониско од просекот на медитеранската конкуренција на ЕУ од 4,5 проценти, во првата половина од оваа година е забележано зголемување на цените од 4,6 проценти, што е „само малку повисоко од стапката на раст во конкурентските медитерански земји на ЕУ од 3,9 проценти“.

Коментирајќи ги податоците од анализата, директорот на ХУТ, Вељко Остојиќ, нагласува дека цените на хотелскиот смештај во Хрватска и минатата и оваа година пораснале помалку од растот на клучните трошоци во хотелската индустрија, поточно работната сила и храната, како и дека трошоците во домашната хотелска индустрија продолжуваат да растат побрзо од медитеранската конкуренција, што ја ослабува позицијата на домашните хотелиери.

„Намалувањето на профитабилноста на секторот го намалува неговиот инвестициски потенцијал и привлечноста на инвестициите во хотелите, што пак ја нарушува конкурентноста на целиот домашен туризам, со оглед на тоа што хотелскиот сектор генерира многу подолг туристички сообраќај и поголема просечна потрошувачка, а исто така развива локални дестинации, работни места преку целата година, отвора можности за развој на дополнителни бизниси поврзани со туризмот и значително помалку оптоварувања на локалната инфраструктура.

Хрватска, со најлоша структура на сместување во Медитеранот, со само 9,5 проценти хотелски смештај во вкупниот сместувачки капацитет, треба да се охрабри значително повеќе инвестиции во хотелскиот сектор, особено затоа што побарувачката за ваков смештај расте“, вели Остојиќ.

Во прилог на ова, тој заклучува дека пополнетоста на хотелите од највисоките категории, четири и пет ѕвездички, е исто така на врвот оваа сезона, што значи дури и по највисоки цени, над 90 проценти.

Извор: vecer.mk

VERO JUMBO MACEDONIA

EVN MACEDONIA

MARKETING

ЛОКАЛНИ ИЗБОРИ 2025

Претходно

Хаверц повторно се повреди

Следно

Комерцијална и Алкалоид со водечки промет – ВВ Тиквеш со најмногу трансакции

Latest from Blog

„Убер“ се стреми кон 100.000 роботаксија во партнерство со „Н-видија“

Новата платформа за услуги со самоуправувачко такси-возење на „Н-видија“ – „Драјв А-ге-икс хиперион 10“ (Drive AGX Hyperion 10), ќе биде инсталирана во возила од повеќе производители. Американските компании не соопштија кога очекуваат

Чудо: С. Арабија гради стадион на врвот од облакодер – ќе чини милијарда евра! (ВИДЕО)

ФОТО: screenshot/X Чудо, фантазија и само во С. Арабија. „Стадионот на небо“ во Саудиска Арабија ќе биде повеќе од спектакл, со капацитет од 46.000 гледачи. Арапите го претставија проектот што треба да

По дебатата со кандидатот на Левица, Ѓорѓиевски им се заблагодари на граѓаните за поддршката

Кандидатот за градоначалник на Град Скопје од ВМРО–ДПМНЕ, Орце Ѓорѓиевски, по синоќешната дебата со опонентот од Левица, Амар Мециновиќ, објави порака со благодарност до граѓаните, истакнувајќи дека скопјани бараат човек кој ќе

Орце Ѓорѓиевски со јасна визија: поквалитетен живот преку современ урбан сообраќај

Кандидатот за градоначалник на Скопје, Орце Ѓорѓиевски, најави серија нови сообраќајни проекти насочени кон подобрување на урбаната мобилност и намалување на аерозагадувањето во главниот град. „Со новите сообраќајни проекти за клучните точки
Go toTop