240 ПЛАКАТИ И КАТАЛОЗИ ОД БОЈАЏИЕВ И ЃОРЕСКИ ИЗЛОЖЕНИ ВО БИТОЛСКИОТ ТЕАТАР ЗА 80. РОДЕНДЕН

November 16, 2024
1 min read

Стои и дваесет театарски плакати и 120 каталози од авторите Христо Бојаџиев и Владо Ѓорески е поставена во фоајето на Народниот театар во Битола, во чест на 80 години од основањето и првата претстава изведена на македонски јазик.

„Авторите во својата тридецениска работа врз уметничкиот плакат, остварија и своевиден уникатен театарски опус кој што со уметничките резултати е единствен во нашата средина а е и вреднуван со бројни награди и од меѓународен карактер. Изложбата не само што е своевиден авторски проект туку е и исклучителен уметнички и дизајнерски придонес во историјата на македонската ликовна уметност опфаќајќи широк дијапазон на индивидуални и оригинални авторски реализации“, велат од Меѓународното графичко триенале од Битола.

(Фото: К. Т. Бакревска)

Поставката содржи и оригинален ракопис на првиот и единствен театарски манифест во Битолскиот театар, пишуван во 1996 од Владо Цветановски и Владо Ѓорески. Креативната соработка во областа на театарскиот плакат помеѓу Бојаџиев и Ѓорески е повеќегодишна. Изработиле колу 150 плакати и сто толку и друг печатен театарски материјал за сите театри во Македонија, како и за тетари во Хрватска, Бугарија, Русија, Франција.

Од Триеналето велат дека во својот посветен уметнички ангажман, покрај љубовта кон музиката, која многу често е дел од музичката илустрација за бројни претстави (Бојаџиев е единствен добитник на Стериијна награда за музичка илустрација во претставата „Подземна република“ на Битолскиот театар), вокацијата кај Бојаџиев е и создавањето на посебна, авторска фотографија. Ѓорески е графички уметник кој што има остварен броен ликовен опус кој што исто така е специфичен.

Изложбата беше отворена во чест на 80 години од основањето на Битолски театар и првата претстава изведена на македонски јазик. (Фото: К. Т. Бакревска)

„Имајќи ги во предвид овие елементи и нивниот индивидуален творечки сенс, тие создаваат уметнички плакати кои што не се илустрација или своевиден примарен ‘водич’ за театарската претстава, туку, еден вид надградба, надополнување и смело отстапување од основните постулати на претставата. Според нив-плакатот не е формална и ‘фактографска’ илустрација, тој е еден од театарските елементи кој што би требало да содржи повеќеслојност со бројни елементи на театарскиот јазик“, велат од Графичкото триенале.

 

ИЗВОР: sdk.mk

VERO JUMBO MACEDONIA

EVN MACEDONIA

MARKETING

Претходно

Намален откупот на земјоделски производи за 14,4 отсто

Следно

СВР Скопје расчисти два напади со нож во Скопје во кои беа повредени двајца малолетници  

Latest from Blog

Ристовски: Самитот „Скопје 2025“ ја потврдува важноста на спортот во создавање просперитетно и современо општество

Скопје, 10 септември 2025 – Регионалниот спортски самит „Скопје 2025“ денеска ја истакна улогата на спортот како клучен фактор за здраво, современо и просперитетно општество. Настанот, под покровителство на Министерството за спорт

Димитриеска-Кочоска најавува зголемено вложување во спортот

Скопје, 2025 – На Регионалниот спортски самит во Скопје, министерот за финансии Гордана Димитриеска-Кочоска истакна дека спортот е стратешки приоритет за развој на здрава и победнички ориентирана нација. „Ако сакаме силна економија,

УМС Пробиштип ја продолжи традицијата со турнир во мал фудбал за 8 Септември

По повод Денот на независноста на Република Македонија – 8 Септември, во Пробиштип се одржа традиционалниот турнир во мал фудбал, за кој Унијата на млади сили – Пробиштип одржува континуитет од 2016
Go toTop