Ferrari во последните денови ги привлече насловните страници откако од Маранело ги откри прелиминарните технички спецификации за моделот Elettrica, првиот обид на компанијата да влезе во сегментот на електрични возила. Но, тоа не значи дека Ferrari сигнализира постепено исчезнување на моторот со внатрешно согорување, туку напротив, двојно зголемување на уделот на моторите со внатрешно согорување.
Ferrari предвиде во 2022 година дека до крајот на деценијата само 20% од нивната понуда сè уште ќе бидат напојувани со бензински мотори, но ревидираната стратегија објавена месецов предвидува удел од 40% во вкупното портфолио до 2030 година. Уделот на хибридите останува непроменет, при што Ferrari се држи до својата првична цел од 40%. Ова значи дека поголемиот дел од новите автомобили сè уште ќе имаат V6, V8 или V12 мотори во следните четири години.
Знаејќи дека неговите лојални членови на Ferrari остануваат посветени на бензинските мотори, италијанската марка ќе продолжи да ги усовршува своите бензински мотори за подобри перформанси, а воедно да ги исполнува сè построгите регулативи за емисии. Зборувајќи на Денот на капиталните пазари, главниот директор за истражување и развој, Ернесто Лазаландра, ја потврди посветеноста на Ferrari на традиционалните погонски склопови.
„Продолжуваме да ги развиваме нашите V6, V8 и V12 мотори со цел континуирано да ги подобруваме нивните перформанси и ефикасност, а во исто време да ги почитуваме новите глобални регулативи. Ќе продолжиме да нудиме SUS мотори во нашето портфолио на производи и да внесуваме иновации во моторите со континуирано зголемување на специфичната моќност“, рече Лазаландра.
Тој наговести дека бројката од 296 КС на хиперавтомобилот F80, рекорд за патнички автомобил на Ferrari, сè уште може да биде надмината.
„Достигнавме нов врв во специфичната моќност, но ова не е крајот. Сакаме да се подобриме уште повеќе со користење на најновата технологија, нови материјали и иновативна архитектура на моторот“, додаде тој.
Сепак, тоа не е сè. Доколку синтетичките горива станат популарни и широко распространети, моторите на Ferrari ќе бидат подготвени.
„Ќе се погрижиме нашиот мотор да работи на алтернативни горива како што е е-горивото и ќе бидеме подготвени ако или кога оваа технологија ќе стане широко распространета глобално“, рече Ласаландра.
Иако идејата за електрично возило може да звучи контраинтуитивно, построгите закони за емисии на крајот ќе го стигнат Ферари. Но, не станува збор само за задоволување на регулаторите. Компанијата е уверена дека може да развие возбудлив електричен автомобил за оние кои се отворени за идејата да се укине моторот со внатрешно согорување.
Од друга страна, за оние кои не можат да замислат искуство без мотор со внатрешно согорување, сè уште ќе има многу модели V6, V8 и V12 за избор во годините што доаѓаат. Планирани се најмалку 20 нови автомобили помеѓу 2026 и 2030 година, што ги прави следните неколку години едни од најпрометните во историјата на компанијата.
Извор: kurir.mk