„Помисли двапати“ кампања на ИНТЕРПОЛ за зголемување на свесноста и заштита од онлајн измами

December 4, 2024
1 min read

ИНТЕРПОЛ почна со нова кампања за зголемување на свесноста од растечките закани од сајбер или финансиски измами на луѓе, организации или институции.

„Помисли двапати“ (Think Twice) кампањата во која целосно се вклучува и Министерството за внатрешни работи, вклучува серија кратки видеа кои се фокусираат на пет најголеми растечки онлајн закани: ransomware напади, malware напади, phishing, генеративни AI измами и романтичарски измами.

Овие софистицирани измами се во голем подем изминатите години, од кои поконкретно ransomaware нападите се со пораст од 70%, а malware нападите над 30% само минатата година, со што повеќе од 20% од вработените воопшто и не знаат дека најверојатно на својот компјутер имаат некаков вид на malware софтвер.

Со phishing нападите кои постојано еволуираат и стануваат потешки за детектирање, криминалците исто така ја искористуваат технологијата за своја добивка. Пример, користат генеративна вештачка интелигенција (AI) да креираат ултра реалистични човечки карактери, притоа измамувајќи илјадници луѓе ширум светот преку манипулација на глас, слика и звук.

Рoмантичарските измами се исто така во подем, каде што сајбер криминалците користат лажни онлајн профили за да создаваат врски и доверба, пред да побараат пари од жртвата.

„Помисли двапати“ повикува на будност во дигиталниот свет, нагласувајќи ја важноста да се застане, да се погледне двапати, промовирајќи го значењето на носење на мудри одлуки и зголемување на свесноста за сабјер безбедноста во секојдневниот живот

„Како што дигиталниот свет во којшто живееме продолжува да еволуира, гледаме дека онлајн измамите растат во нивото на својата софистицираност, со што стануваат големи закани за луѓето, организациите и институциите ширум светот. Сајбер безбедноста е заедничка одговорност и преку проактивни чекори, можеме да придонесеме кон градење на побезбеден, посигурен дигитален свет за сите“, потенцира генералниот секретар на ИНТЕРПОЛ, Валдеси Уркиза.

Двонеделната кампања за зголемување на свесноста од онлајн измами е планирана да оди на социјалните медиуми.

Кампањата ќе ги поттикне луѓето да користат лична (in-person) верификација и да ја проверуваат својата дигитална интеракција, посебно кога ќе наидат на сомнителни линкови или информации.

Целта е корисниците да почнат да прават информирани и внимателни онлајн чекори, со тоа намалувајќи ги ризиците поврзани со заканите како phishing, malware и онлајн измами.

Чекори кои го намалуваат ризикот се:

Правење на внимателни и рационални избори, посебно при справување со несакани, непознати или сомнителни линкови, е-маил пораки или пораки.
Паузирање за да се евалуира автентичноста и кредибилноста на дигиталната содржина, пред да се преземе акција
Да се проверат идентитетите преку повеќе канали или да се биде внимателен на сите барања, дури и од „познати“ лица
Имплементација на култура на сајбер безбедност на работното место и овозможување на знаења на овие теми за сите вработени
Внимателност при формирање на онлајн пријателства и врски, посебно кога се споменуваат пари
Да се биде постојано информиран на постојаното унапредување на тактиките на сајбер финансиските криминали кои ја прават нивната детекција многу потешка.

ИЗВОР: kurir.mk

VERO JUMBO MACEDONIA

EVN MACEDONIA

AUTO SHKOLLA BEKO

MATINA DENTAL CLINIC

Претходно

Министерот за безбедност на БиХ во посета на МВР

Следно

Колку изнесува месечна пензионерска кошничка?

Latest from Blog

Продадено е „Фаберже“ јајце со 4.500 дијаманти од 1913 година, на аукцијата е постигната рекордна цена

„Зимското јајце“, кое се смета за едно од најдобрите креации на јувелирот, вчера е купено од анонимен купувач, соопшти аукциската куќа „Кристи“. Божиќен подарок за мајката царица Јајцето е украсено со 4.500

Зеленски: Се подготвуваме за нови разговори со САД

Откако претставниците на САД и рускиот претседател Владимир Путин се сретнаа во Москва, украинскиот претседател Володимир Зеленски објави планови за нови разговори меѓу украински и американски претставници. „Подготвуваме состаноци во Соединетите Држави“,

Во Рио де Жанеиро процветаа палми кои цветаат само еднаш, засадени во 1960-тите

Златните цветови на дрвото Талипот го маѓепсаа Рио де Жанеиро, означувајќи го првото и последното цветање на овие палми децении откако беа донесени од Јужна Азија од пејзажниот архитект Роберто Бурле Маркс.
Go toTop