Вклучени и пациенти од Македонија: Ковид-19 поврзан со зголемена опасност од подоцнежна гастроинтестинални болести

March 21, 2023
1 min read

Ковид-19 е поврзан со зголемена опасност од развој на подоцнежни гастроинтестинални нарушувања, вклучително и синдром на нервозно дебело црево, според истражување спроведено во 14 земји ширум светот.

Испитувањата опфатиле 2.183 пациенти згрижени во 36 болнички установи во 14 земји: Италија, Бангладеш, Кипар, Египет, Израел, Индија, РС Македонија, Малезија, Романија, Руската Федерација, Србија, Шпанија, Шведска и Турција. Синдромот на нервозно дебело црево вообичаено може да биде хроничен. Тој се одликува со голем број на цревни нарушувања коишто го зафаќаат дебелото црево, вклучувајќи неправилна подвижност на дебелото црево, надуеност и стомачни грчеви. Истражувањето е објавено во списанието „Гат“ (Gut).

-Знаеме дека вирусот САРС-КоВ-2 може да го зарази и гастроинтестиналниот тракт, а тоа ја потврдува можноста Ковид-19 да доведе до развој на синдром на нервозно дебело црево, објаснува Џовани Мараско, истражувач на Одделот за медицина и хирургија на Универзитетот на Болоња во Италија.

Пациентите кои се заразиле со Ковид-19 биле евалуирани по приемот в болница, а потоа следени во следните 12 месеци, споредувајќи ја нивната состојба со онаа на луѓе незаразени со коронавирус.

Анализата покажа дека пациентите згрижени поради Ковид-19 почесто пројавувале гастроинтестинални симптоми (59,3 отсто) отколку контролната група (39,7 отсто). Покрај тоа, истражувачите откриле дека на 6 месеци и 12 месеци по болничкиот орестој, забележани се повисоки нивоа на анксиозност и депресија кај оние кои имале Ковид-19.

Откриено е дека последиците од Ковид-19 се поврзани и со појава на алергии, тешкотии со дишењето од лекувањето и внесот на инхибитори на протонска пумпа (гастропротекторни лекови што го блокираат лачењето киселина во желудникот).

Натаму, истражувачите откриле траги од коронавирусот во тенкото црево дури и шест месеци по инфекцијата.

И во друго неодамнешно научно истражување, објавено во списанието „Нејчр комјуникејшнс“ (Nature Communications), откриено е дека луѓето со Ковид-19 се изложени на зголемена опасност од развој на стомачни нарушувања како што се проблеми со црниот дроб, акутен панкреатитис, синдром на нервозно дебело црево, рефлукс на киселина и чир, во рок од една година по инфекцијата, во споредба со луѓето кои не биле заразени.

ИЗВОР: kurir.mk

VERO marketi

EVN MACEDONIA

MATINA DENTAL CLINIC

AUTO SHKOLLA BEKO

Претходно

Бајден потпиша закон со кој се декласифицираат документите за потеклото на ковид-19

Следно

Франција: 113 лица приведени за време на протестите во Париз

Latest from Blog

Полјаци копале во дворот и пронашле фетуси

Земјиштето претходно му припаѓало на 57-годишна специјалистка по патологија кој оттогаш е приведена, пишува „Euronews“. Откритие за време на земјени работи Окружното обвинителство во Жешов потврди дека било известено за откритието на

Со водата за пиење да не се полеваат бавчи и да не се мијат дворови или автомобили

Јавното претпријатие „Водовод“ – Куманово упати апел до граѓаните за рационална потрошувачка на вода од водоснабдителниот систем на градот. – Во услови на зголемена температура во летниот период, потрошувачката на вода значително

Советот на Битола ги ослободи угостителите во Старата чаршија од комунална такса

Советот на Општина Битола едногласно ја изгласа иницијативата за ослободување од комунална такса на угостителските објекти кои работат во Старата битолска чаршија. Претседателот на Советот на Општина Битола, Бојан Бојкоски, информираше дека

Египет мораше да ги смени дресовите: ФИФА наложи да се отстранат неколку детали!

Фудбалската репрезентација на Египет беше принудена да направи значајни промени на своите дресови за Светското првенство, откако ФИФА пресуди дека не им е дозволено да ги носат седумте ѕвезди, кои ги симболизираат

Швајцарија во недела на референдум: Се гласа за план за ограничување на населението на 10 милиони

Гласачите ќе излезат на гласачките места за да одлучат за предлогот населението да се ограничи на 10 милиони жители. Овој потег го поддржа десничарската швајцарска народна партија, која го опишува како „иницијатива
Go toTop