Панамскиот канал треба да се спасува, а тоа ќе биде скапо и малку возможно

January 4, 2024
1 min read

Репортажата на Блумберг од Панама покажува дека во каналот се гледаат пенушки од дрвата исечени за негово пробивање. Ова не е невообичаено за време на сушниот период, но обично се коригира по сезоната на дождови. Проблемот е што сезоната на дождови само што заврши, а тие уште се видливи.

Овој проблем сега блокира глобална трговија со годишна вредност од 270 милијарди долари и нема лесно решение за него.

Додека да го решат проблемот, моменталното ниво на водата е 1,8 метри под вообичаеното, надлежните за каналот го ограничија бројот на бродови кои можат да преминат преку него. Сега каналот го минуваат максимум 24 бродови на ден, што е далеку под просекот од пред сушата од 38 бродови.

Во вообичаени услови преку Панамскиот канал минува околу 3% од глобалната поморска трговија и 46% од сите контејнери кои се движат од југоисточна Азија до источниот брег на САД. Каналот е и најголемиот извор на приходи за Панама кој на државата во 2022 и донесе 4,3 милијарди долари.

Панамските власти предлагаат создавање на вештачко езеро од кое ќе се полни каналот и „сеење облаци“ за зголемување на врнежите, што дури и да се возможни ќе бидат неопходни долги години за да се спроведат.

Долгорочното решение е да се направи брана на реката Индио, да се ископа 8 километарски тунел низ планина за да се постават цевки кои ќе носат вода до езерото Гатун, кое е главниот резервоар на каналот. Процената е дека сето ова ќе чини 2 милијарди долари, и дека ќе треба најмалку 6 години за да се заврши целиот проект.

По овој зафат, бројот на бродови што го минуваат каналот би бил плус 11 до 15 брода на сегашните 24.

Освен пари и време, сето ова ќе бара одобрение од панамскиот конгрес и согласност од илјадници земјоделци и сточари чии земјишта ќе бидат преплавени за да се направи простор за браната.

За разлика од други канали, како Суецкиот кој е на морско ниво, Панамскиот е слатководен канал кој зависи од вештачки езера и дожд. Каналот прв пат почнува да работи во 1914.

ИЗВОР: off.net.mk

MARKETING

MARKETING

Претходно

Спасовски: Засилени оперативни мерки и превентивни активности во функција на поголема безбедност на граѓаните

Следно

Канцеларија за медиуми во Газа: Израел фрли 65.000 тони експлозив на Појасот Газа

Latest from Blog

Ангелов: Три критични пожари – авион и хеликоптер во акција над Николиќ, Крушје и Локвица

Од вкупно околу 15 активни пожари на отворен простор низ државата, најсериозни се трите кои беснеат кај селата Николиќ, Крушје и Локвица, информираше попладнево директорот на Дирекцијата за заштита и спасување, Стојанче

Двојно убиство во Прилеп

Семејни недоразбирања и нерасчистени имотни прашања според обвинителството се причина што 63 годишниот прилепчанец вчера ги убил 43 годишниот внук од сопствена сестра и неговиот 12 годишен син. Убиецот телефонски му се

Со ископувањата во древниот град Троја во Турција се истражуваат артефактите поврзани со легендарната Тројанска војна

ЧАНАККАЛЕ (АА) – Археолозите продолжуваат со ископувањата во древниот град Троја, во Северозападна Турција, кој се наоѓа на листата на светско културно наследство на УНЕСКО со историја од 5.500 години, со цел

Прва победа за Македонија, совладана е Грузија

Младинската кошаркарска репрезентација на Македонија ја постигна првата победа на Европското првенство Б дивизија што се игра во Ерменија. Во натпреварот од третото коло Македонија ја совлада Грузија со 92:84 (31:22; 25:13;
Go toTop