Функционирањето на пазарната економија во Македонија сè уште се соочува со бројни предизвици – од ценовни договори меѓу компании, преку злоупотреба на доминантна позиција, до забелешки за транспарентност во јавните набавки. Комисијата за заштита на конкуренцијата е телото што треба да обезбеди фер услови за сите играчи на пазарот. Разговараме со претседателката на Комисијата, Малинка Силјановска Николиќ, за тоа колку е развиена културата на конкуренција во Македонија и што граѓаните можат да очекуваат во иднина.
Денар: Г-ѓа Силјановска Николиќ, кои се главните предизвици со кои се соочува Комисијата за заштита на конкуренцијата во моментов?
Кога ја превзедов функцијата, затекнав институција со силен законски мандат, но со ограничена видливост и нецелосно искористен капацитет. Комисијата имаше доверба кај експертите, но помалку кај граѓаните и бизнис-секторот. Мојата цел од почетокот беше да ја вратиме Комисијата во јавниот фокус – како активен заштитник на пазарот, а не како пасивен набљудувач. Првите месеци ги посветивме на институционално реорганизирање, внатрешна обука, дигитализација на процеси и секако на започнување на истраги таму каде што постојат основни сомнежи за координирани пазарни практики.