Ќе треба многу време пред данските Ф-16 да сменат нешто во Украина

July 1, 2024
1 min read

„Има огромни очекувања од овие авиони. И ние веројатно ќе мора да бидеме пореалистични. Ф-16 секако ќе имаат влијание, меѓутоа нема да сменат нешто драстично. Ниту месецов, ниту во претстојните месеци,“ изјавува командантот на данските воздушни сили, Јан Дам.

Тој објаснува дека неопходно е долгогодишно градење на украинските воздушни сили, снабдување со правилна муниција и адаптирање на комплицирани воени мисии, пред авионите да бидат вистински ефикасни на военото поле.

„Мојата препорака за Украинците е да станат вистински добри во користење на овие авиони пред да почнат да ги изведуваат ризични мисии.

За ова разговарам и со првиот човек на украинските воздушни сили,“ објаснува Дам.

Генералот очекува дека авионите ќе имаат посебно силно влијание на кревање на моралот на Украинците, и дека новите пилоти ќе имаат основни вештини за  воздушни борби и ракетни напади на воздух-земја.

„Меѓутоа ним и понатаму ќе им треба многу обука во Украина. И може да трае месеци и години, пред тие да постигнат одлучувачки ефект,“ смета генералот.

Обуката за пилоти на Ф-16 трае меѓу три и четири години, наспроти нив е обуката што ја минуваат Украинците која е компресирана на шест до осум месеци.

До крајот на годината ќе бидат обучени 20 украински пилоти, плус некои си 100 Украинци за помошни задачи како механичари, експерти за оружје и персонал во воените бази. Од овие 100, првите 50 ја имаат завршено обуката и се вратени назад за да работат на подготовка на базите за пристигнување на првите авиони.

Процената на Дам е дека Ф-16 не се доволни за постигнување на воздушна доминација над Украина, туку за тоа треба општо поефикасна авијација и одбранбени системи од земја.

Дам потсетува на руската најава дека соборувањето Ф-16 ќе има највисок приоритет, што би било од огромно значење за руската пропаганда и моралот на војниците.

Данска првично планира да ги испорача своите Ф-16 во јануари, меѓутоа наидува на проблеми главно заради јазикот.

„Моравме неколку пати да ја промените и адаптираме нашата програма за обука. Делумно и затоа што познавањето на англискиот јазик кај украинските пилоти беше полошо отколку што очекувавме,“ изјавува Дам, кој објаснува дека заради тоа дел од пилотите се испратени на курс во САД пред да продолжат со обуката во Данска.

ИЗВОР: off.net.mk

VERO JUMBO MACEDONIA

EVN MACEDONIA

MATINA DENTAL CLINIC

AUTO SHKOLLA BEKO

Претходно

ЈП ПОЦ минатата недела со санкции за 203 непрописно паркирани возила

Следно

ПОЧИНА СЛАВНИОТ АЛБАНСКИ ПИСАТЕЛ ИСМАИЛ КАДАРЕ

Latest from Blog

Ѓорѓиевски: Изречени казни кон правни лица – загадувачи во Скопје

Градоначалникот на Скопје, Орце Ѓорѓиевски објави дека Инспекторатот за животна средина изрекол казни кон правни лица – загадувачи во Скопје, отако во изминатите два дена биле спроведени силни и координирани инспекциски надзори

Божиновска: 2026 година клучна за праведната и зелената енергетска транзиција

Енергетската транзиција мора да се спроведува со јасна визија, прецизно планирање и силна институционална координација, порача министерката за енергетика, рударство и минерални суровини Сања Божиновска по денешната седница на Советот за праведна

Меџити: Интензивирањето на соработката со Албанија е од заеднички интерес

По официјалната посета, градоначалникот на Општина Чаир, Изет Меџити, ја пречека и Елиса Спиропали во просториите на општината. Средбата се одржа во пријателска и конструктивна атмосфера, при што беа разгледани актуелните регионални
Go toTop