Пред десет години, летот MH370 на Малезија ерлајнс исчезна без трага. Сè уште останува една од најголемите мистерии на авијацијата.
Инспекторите сè уште не знаат што точно се случило со авионот и неговите 239 патници. Но, малезиската влада во неделата соопшти дека можеби ќе ја рестартира потрагата по летот MH370, откако американска компанија за поморска роботика која се обиде да го пронајде авионот во 2018 година го предложи тоа.
Масовната потрага во јужниот дел на Индискиот Океан не даде резултати. Освен некои помали фрагменти кои подоцна исфрлија на брегот, никогаш не беа пронајдени тела или остатоци.
ABC News пренесува што се знае за оваа трагедија.
Боингот 777 исчезна од радарот на контролата на летање 39 минути по полетувањето од Куала Лумпур на пат за Пекинг на 8 март 2014 година.
Пилотот испратил последен радио повик до Куала Лумпур пред да замине од Малезија:
– Добра ноќ, малезиски три седум нула, рече тој, но не се пријави кај контролорите на летање во градот Хо Ши Мин кога авионот навлезе во воздушниот простор на Виетнам.
Неколку минути подоцна, транспондерот на авионот, комуникацискиот систем кој ја пренесува локацијата на авионот до контролата на летање, излета. Воениот радар го видел авионот како се врти за да патува над Андаманското Море пред да исчезне, а сателитските податоци покажаа дека тој продолжил да лета со часови, веројатно додека не останал без гориво. Се верува дека авионот се урнал во оддалечен дел од јужниот дел на Индискиот Океан.
Теориите за тоа што се случило зборуваат за киднапирање, недостаток на кислород во кабината, прекин на струја… Но, немало повици за помош, немало барања за откуп, времето било добро, а не биле докажани технички дефекти. Сепак, малезиските истражители не ја исклучија можноста за „незаконско мешање“ во нивниот извештај за 2018 година. Малезиската влада соопшти дека некој намерно ја прекинал комуникацијата со земјата и го пренасочил авионот.
Во авионот имало 227 патници, меѓу кои пет мали деца и 12 членови на екипажот. Најголем дел од патниците биле од Кина, но имало и од САД, Индонезија, Франција и Русија.
Меѓу патниците имало двајца млади Иранци со украдени пасоши, група кинески калиграфи кои се враќале од изложба, 20 вработени во американска технолошка компанија, двојник на актерот Џет Ли, семејства со деца и брачен пар од Малезија на долго одложуван меден месец.
Десетици бродови и авиони од различни земји пребаруваа меѓу Малезија и Виетнам во Јужното Кинеско Море, а потоа се префрлија во Андаманското Море и Индискиот Океан.
Австралија, заедно со Малезија и Кина, тогаш ја предводеше најголемата и најскапата потрага под вода што некогаш била преземена. Покриени се околу 120.000 квадратни километри од морското дно покрај Западна Австралија. Користени се авиони, пловни објекти опремени за снимање сонарни сигнали, роботски подморници…
Бродовите за пребарување откриле ултразвучни сигнали кои би можеле да доаѓаат од црната кутија на авионот и бродоломи кои најверојатно биле трговски бродови од 19 век, но никогаш не го пронашле авионот. Во јули 2015 година, на францускиот остров Реунион беше пронајден фрагмент, за кој подоцна беше потврдено дека е од летот 370. Ова е првиот цврст доказ дека MH370 го завршил својот лет во Индискиот Океан. Подоцна, уште неколку парчиња отпад беа пронајдени исфрлени на брегот на источниот брег на Африка. Потрагата беше прекината во јануари 2017 година.
Американската компанија за морска роботика Ocean Infinity започна уште една потрага во јануари 2018 година. Се фокусираше на област северно од она што беше пребарувано претходно. Но, неколку месеци подоцна, таа потрага заврши без успех.
Една од причините зошто таквото обемно пребарување не дава резултати е тоа што никој не знае точно каде да бара. Индискиот океан е трет по големина во светот, а потрагата е извршена во тешко подрачје, со лоши временски услови и просечна длабочина од околу 4 километри.
Не е вообичаено авионите да исчезнат во длабокото море, но кога ќе исчезнат, останките многу тешко се лоцираат. Во текот на изминатите 50 години, десетици авиони исчезнаа, известува Мрежата за безбедност на воздухопловството.
Малезиската влада вели дека ќе ја продолжи потрагата само доколку има нови веродостојни докази. Сега се разгледува предлог за нова потрага со нова технологија, но не е сосема јасно дали има нови докази за локацијата на авионот.
Многу семејства кои изгубија членови во оваа трагедија сѐ уште бараат одговори. Тие тврдат дека мистеријата мора да се реши, не само од лични причини, туку и за да се спречат идни слични катастрофи.
VIDEO: Relatives of passengers on a Malaysia Airlines plane that mysteriously vanished 10 years ago gathered near Kuala Lumpur on March 3, for a memorial as they called for a new search. pic.twitter.com/FobtvNhl6a
— AFP News Agency (@AFP) March 5, 2024
Оваа несреќа помогна да се зајакне безбедноста на воздухопловството. Од 2025 година, Меѓународната организација за цивилно воздухопловство ќе пропишува дека авионите мора да имаат уред кој ќе ја емитува нивната позиција секоја минута доколку наидат на потешкотии, за подоцна да дозволат лоцирање на авионот во случај на катастрофа. Овие уреди се активираат автоматски и не може рачно да се исклучат. Но, тоа правило важи само за новите авиони, а не за илјадниците постари авиони кои сè уште се во употреба, пишува ABC News.
Извор: alsat.mk