Автомобилските мотори трошат ко што се цица буџетот – за џабе

February 10, 2024
1 min read

За секои 100 денари бензин што ќе го ставите, добивате возење во вредност од само 20 денари. Останатите 80 денари се арчат попат – главно како топлина на моторот.

Електричните автомобили се многу подобри  и поефикасни во претворањето на енергијата во движење. За секои 100 денари електрична енергија што ќе ја внесете, добивате 67 денари возење, плус уште 22 денари енергија што се добива од регенеративното сопирање. Тоа значи дека добивате 89 денари.

Тековите на енергија во моторот со внатрешно согорување наспроти електричниот автомобил се прикажани на табелата подолу. Бројките се од Агенцијата за заштита на животната средина на САД (US EPA).

Земени се просеци. Се разбира, некои автомобили се поефикасни од другите. Просечниот бензински автомобил има просечна ефикасност од 20%, но таа може да се движи од околу 16% до 25%. Дизел автомобилите имаат поголема ефикасност за околу една третина. Колку енергија се обновува од регенеративното кочење на електрична кола исто така ќе варира: ќе добиете повеќе ако возите во град наспроти автопат. Но, не се менува главниот заклучок. Повеќето од енергетските инпути во автомобилот на бензин се трошат залудно, а електричните автомобили се многу поефикасни.

Добивките во ефикасноста на електричните автомобили се важни за енергетската транзиција.

Кога луѓето споредуваат колку бензин согоруваме со тоа колку зелена енергија создаваме, декарбонизирањето на транспортот изгледа речиси невозможно. Се претпоставува дека ќе треба да произведеме еквивалент на електрична енергија со нашата глобална потрошувачка на бензин.

Но, не е така. Со префрлање на електрични возила, се ослободуваме од најголемиот дел од бадијала потрошената енергија. Тоа значи дека треба да произведуваме многу помалку електрична енергија.

Да речеме дека една земја изгорела еквивалент на 1.000 терават-часови (TWh) бензин за патен транспорт . Може да се помисли дека ќе треба да произведеме 1.000 TWh електрична енергија со низок јаглерод, за да ги замениме автомобилите на бензин со електрични. Но, не, можно да ни треба четири до пет пати помалку. „Тоа баш прави битна разлика колку остварлива изгледа оваа транзиција“, пишува Хана Ричи.

Уште да не бевме ваква вукојебина и прчија каква што сме, па да имавме полначи.

Во цела Македонија има 27 полначи.

Таман онолку колку што има Мурска собота во Словенија. Само Љубљана има 135 полначи.

Џабе легендата Драги Црни (дозволете да ве запознаеме) е толку осетлив на арчење гориво:

 

 

 

 

ИЗВОР: off.net.mk

VERO JUMBO MACEDONIA

EVN MACEDONIA

MARKETING

Претходно

Грција го информира светот за неважечки македонски пасоши од 12 февруари

Следно

Еве како Анастасија ослабела 20 килограми: Со години јадела хамбургери и чипсови, а потоа пресекла – ова е тајната на нејзината витка линија

Latest from Blog

Социјалната мобилност во Германија значително се намали, нееднаквоста во пораст

Социјалната мобилност, т.е. способноста на поединците да го променат својот социјален и економски статус во однос на своите родители, бележи значителен пад во Германија од 1970-тите години, според нова студија на Институтот

Муртезани денеска учествуваше на Амбасадорската конференција #Diplo2025

Министерот за европски прашања, Орхан Муртезани, денеска учествуваше на Амбасадорската конференција #Diplo2025, што денес и утре се одржува во Тирана, Албанија. Министерот Муртезани беше говорник на панелот на тема „Албанците во регионот

Строги правила и мониторинг за малите хидроцентрали – решение за стабилна енергија

Македонија е соочена со енергетска саморанливост и застарени капацитети за базно производство на електрична енергија. Потребно е што поскоро да се изградат нови производствени капацитети за базно производство на електрична енергија, како хидроелектрани и гасни когенеративни

Ѓорѓиевски најави: Скопје станува нова дестинација на фестивалот „EXIT“

Градот Скопје од следната година ќе биде нова дестинација на една од водечките европски фестивалски групации – „EXIT“. Веста ја потврди основачот на фестивалот, Душан Ковачевиќ, по средбата со градоначалникот на општина
Go toTop