Брисел: Речиси 40 отсто од онлајн-продавниците користат манипулативни техники

January 30, 2023
1 min read

Речиси 40 отсто од онлајн-продавниците користат манипулативни техники за да ги наведат потрошувачите да донесуваат одлуки што не се во нивен најдобар интерес, покажува истражувањето спроведено од Комисијата и националните органи за заштита на потрошувачите од 23 земји-членки на ЕУ, како и Норвешка и Исланд.

„Нашето истражување покажа дека речиси 40 отсто од онлајн-продавниците се потпираат врз различни манипулации со цел да ги измамат потрошувачите или да ги искористат нивните слаби точки. Таквиот пристап е отворено против заштитата на потрошувачите и неточен“, рече комесарот за правда, Дидие Рејндерс.

Тој додава дека земјите-членки имаат сигурни алатки што можат да се користат за решавање на таквите проблеми и ги повика националните власти да ги искористат своите овластувања и да преземат мерки против таквите практики.

Истражувањето опфатило 399 онлајн-продавници кои нудат различни производи, од текстил до електроника, со особено внимание во анализата посветено на таканаречените „форми на заблуда“.

Станува збор за три типа манипулативни техники што се користат за да се поттикнат потрошувачите да донесуваат одлуки кои можеби не се во нивен најдобар интерес. Првата техника е т.н. лажно одбројување, што имплицира дека има рок за купување на некои производи, практика регистрирана кај 42 онлајн продавници.

Втората манипулативна техника забележана кај 54 онлајн продавници, се состои во насочување на потрошувачите кон некои одлуки – од претплати до поскапи производи или поскапа испорака – користејќи техники како визуелен дизајн и избор на фрази.

Третата манипулативна техника регистирана во 70 онлајн продавници, е целосно или делумно криење важни информации како што се трошоците за испорака, составот на производите и постоењето поевтини селекции. Кај 23 продавници е забележано прикривање информации за да се поттикнат потрошувачите да се согласат на претплата.

Истражувањето опфати 102 апликации на онлајн-продавници, а кај 27 од нив е откриен барем еден од манипулативните образци.

Комисијата наведува дека националните власти на земјите-членки ќе контактираат со трговците каде што се откриени манипулативни практики и ќе побараат од нив да ги отстранат проблемите на нивните веб-страници. Доколку има потреба ќе преземат дополнителни мерки согласно националните процедури.

ИЗВОР: kurir.mk

VERO JUMBO MACEDONIA

EVN MACEDONIA

AUTO SHKOLLA BEKO

MATINA DENTAL CLINIC

Претходно

КСС бара повлекување на предлог-законите за плати во јавниот сектор и за работни односи

Следно

Ковачевски: Уставните измени не се последната голема и тешка одлука на патот кон ЕУ

Latest from Blog

Вредни еден милион денари: Пазарниот инспекторат одзема поголема количина шверцувани производи од тутун (ФОТО)

Државниот пазарен инспекторат на ден 17.11.2025 година и 18.11.2025 година, изврши инспекциски надзори на територија на градовите Скопје, Тетово, Гостивар, Кичево и Струга кај 23 правни субјекти кои вршат трговија на мало

Регионалната конференција за агро-прехранбена трговија успешно одржана во Сараево

На 18 ноември 2025 година, во хотелот Swissotel Sarajevo, се одржа високата регионална конференција „Безбеден извоз, силен раст: Напредување на агро-трговијата во ЦЕФТА“, која ги обедини институциите од ЦЕФТА страните, претставниците на

Ново поглавје во управувањето со отпадот: Прилеп доби грант од 50.000 долари

Општина Прилеп е прворангиран добитник на грант од 50.000 американски долари во рамки на Третиот повик на Фондот за техничка документација (ФТД). По деталната евалуација на пристигнатите апликации, проектот на Општината е

Ристовски и Проданоски го отворија новиот мултифункционален спортски центар во Прилеп

Министерот за спорт Борко Ристовски заедно со градоначалникот на Прилеп, Дејан Проданоски, денеска официјално го пушти во употреба новиот современо уреден мултифункционален спортски центар кој се наоѓа во населбата Точила. Во рамки на овој спортски комплекс изградено
Go toTop