„Рокот на траење“ е значително намален и производите го загубија својот квалитет… Зошто бавна мода?

4 mins read

Бизнис моделот „Fast Fashion“ беше воведен пред повеќе од дваесет години. Овој бизнис модел доведе до фактот дека облеката и додатоците на производите го загубија својот квалитет, така што нивниот “рок на траење” е значително намален. Поради послабиот квалитет и ниската цена, овие производи завршуваат како отпад многу брзо.

Производителите како Зара, Х & М и Примарк почнаа да го префрлаат производството во земји со слаба економија како Бангладеш и Шри Ланка поради ефтината работна сила што е достапна таму. Новиот бран на зголемено производство доведе до започнување на собирање на секои шест, четири, па дури и на секои две недели, со што ги охрабри клиентите да купуваат повеќе.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by H&M (@hm)

Сепак, новата филозофија наречена „Бавна мода“ наскоро ја разбранува модната индустрија. Во 2007 година, Кејт Флечер ја постави идејата за Спора мода како противтежа на брзата мода. Ова се однесува на посвесна потрошувачка, начин на живот, дизајн и производство.

Деловниот модел „Бавна мода“ е фокусиран на квалитетот, свесен за влијанието на неговото производство врз општеството, екосистемот и работната сила. Бавната мода е избор, информации, културна разновидност и идентитет. Потребна е комбинација од брзи и имагинативни промени и креативен (моден) израз, како и долговечност, односно квалитет на производот.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dyementionsuk (@dyementionsuk)

 

Брендовите што го усвоија бизнис моделот. Спора мода гради односи кои не се само профитабилни, туку се и придонес и за клиентите и за сите вклучени во синџирот на производство и маркетинг. Тие не поставуваат нереални цели за вработените, како што често се случува со компаниите што го усвоија бизнис моделот на Брза мода. Бавната мода е деловен концепт за одговорен, фер и холистички став кон сите учесници во производствениот процес, околината и клиентите. Тоа е причината зошто концептот на режим на СМ често се поистоветува со одржлива мода.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by UNSHADE (@unshade_selection)

Оригиналната идеја за деловниот модел на „Fast Fashion“ не беше со лоши намери. Штотуку споменатите брендови се пример за тоа како е можно да се започне со трансформација на оригиналниот бизнис модел на брза мода во поодржлива форма. H&M активно работи на рециклирање и производство на облека од рециклирани или вештачки материјали. Тие имаат збирка материјали базирани на вештачки влакна произведени од кора од портокал. Со отворање фабрики во Бангладеш, Индија и Турција, Примарк обезбеди фер плати за вработените, добри услови за работа и започна образовни програми за вработените и членовите на нивните семејства.

Каде сме ние како клиенти во сето ова? Важно е секој од нас да постави јасни граници. Од гледна точка на клиентот, „Slow Fashion“ значи избор на квалитетна и безвременска облека што можеме да ја носиме долго време, но така што нивните цени се вклопуваат во нашиот буџет.

Со шест до десет парчиња облека можеме да формираме модна капсула за целата сезона.

Извор: www.slobodenpecat.mk

Претходно

Мета: Прислушуван сум од домашни и странски тајни служби, но горд сум што нема што да кријам

Следно

„Северен пол“ на Апчевска  ја освои Големата филмска награда во Шпанија

Latest from Blog

MacedonianEnglishAlbanian